AB402 Kondisyon Antrenmanı ve Yöntemleri

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB402
Ad Kondisyon Antrenmanı ve Yöntemleri
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MEHMET VURAT
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. MEHMET VURAT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

u dersin amacı, toplum sağlığını korumak adına özel fiziksel aktiviteler için, bilimsel kanıtlara dayalı metotları ve teknikleri öğretmek ve geliştirmek, toplumun her kesimi için etkili ve güvenli fiziksel aktivitenin gerekliliklerini kavratmak ve duyarlı sağlık profesyonellerini yaratmaktır

Dersin İçeriği

fitnesin sağlıkla ilgili bileşenleri tanıma, sağlık taramaları ve risk sınıflandırmaları, fiziksel aktivitenin etkili bir şekilde ölçümü, değerlendirme prensipleri, sedanter yaşam ve kronik hastalıkları, fiziksel aktivite programlarını değerlendirme ve planlama, egzersiz programı hazırlayabilme, sağlık ve fitnes’e ilişkin normları takip edebilme ve değerlendirme

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

2. Randsdell LB, Dinger MK, Huberty J, Miller KH (2009), Developing effective Physical Activity Programs, Human Kinetics 3. Kennedy-Armbruster C, Yoke MM (2009), Methods of Group Exercise Instruction, Second Edition, Human Kinetics

Notlar

ACSM’s Health-related Physical Fitness Assessment Manual (2022), Third Edition


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Fiziksel aktivite temellerini/ilkelerini bilir
ÖÇ02 Toplumun tüm kesimlerinde fiziksel uygunluk ile plan tasarlar.
ÖÇ03 Yaşam kalitesini arttırarak, sağlıklı duygusal/fiziksel çevre yaratabilir
ÖÇ04 Her yaş, cinsiyet ve düzeydeki sporcu için yıllık ve uzun süreli performans hedeflerini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 4
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kondisyon çalışmaları tanım kavram ve ilkeler Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Dayanıklılık antrenman ve özellikleri Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Kuvvet antrenmanı Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Sürat özelliğini geliştirme Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Koordinasyon ve çeşitleri Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Esneklik, balistik, statitik ve PNF yöntemi Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Core egzersiz ve ilkeleri Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sporta kullanılan laboratuar testleri ve saha testleri Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Kardiyo-respiratuavar antrenman Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
11 Bireysel farklılara göre egzersiz planları Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Anlatım
12 Egzersiz hazırlama teknik ve yöntem Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
13 Farklı egzersiz modaliteleri ve kurallar Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Isınma ve soğuma temel prensipleri Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Genel tekrar Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları final Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 05.05.2023 12:33