Genel Bilgi
Kod | AB408 |
Ad | Fitness Uygulamalarında Yeni Trendler |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SİBEL VURAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SİBEL VURAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
öğrencilere, fitness branşına yönelik egzersizleri ileri seviyede uygulayabilecek ve fitness egzersiz programı hazırlayabilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Fitness yarışma kuralları, fitness antrenörünün rolü ve iletişim becerileri, fitness ve vücut geliştirme arasındaki ilişkiyi inceleme, tamamlayıcı egzersizler, farklı fitness antrenman tekniklerinin fizyolojik ve psikolojik etkileri ve sakatlıklar, fitness antrenmanlarında besin destek maddelerinin fizyolojik ve psikolojik etkileri, kardiovasküler egzersizler, vücut ağırlığı ile yapılan egzersizler, fitness makineleri ve serbest ağırlıklar ile yapılan çalışmalar, fitness branşına yönelik yapılan uygulamalar esnasında yapılan hatalar ve teknik düzeltme, haftalık, aylık ve yıllık fitness egzersiz programı planlama ilkeleri, fitness yarışması öncesi ve sonrası egzersiz programı planlama ilkeleri konularını kapsar.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Powers, S.K. ve Dodd, S.L. (2018). Her Yönüyle Fitness Ve Sağlıklı Yaşam - Total Fitness and Wellness. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
Notlar
Powers, S.K. ve Dodd, S.L. (2018). Her Yönüyle Fitness Ve Sağlıklı Yaşam - Total Fitness and Wellness. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Fitness yarışma kategorilerini ve kurallarını açıklar. |
ÖÇ02 | Fitness branşına yönelik egzersizleri ileri seviyede uygular. |
ÖÇ03 | Fitness antrenman tekniklerinin fizyolojik ve psikolojik etkilerini yorumlar. |
ÖÇ04 | Fitness antrenmanlarında besin destek maddelerinin fizyolojik ve psikolojik etkilerini inceler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 1 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin amacı-içeriği-işleyişi hakkında bilgilendirme. Performans gelişimine yönelik propriosepsiyon ve denge antrenman yöntemleri ve uygulamaları | Öğrencilere, bu dersi neden öğrenmek istediklerinin sorularak,hedef konmasının sağlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Performans gelişimine yönelik sürat, çeviklik, çabukluk antrenman yöntemleri ve uygulamaları | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Özel popülasyonlara yönelik taktiksel fitness uygulamaları | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Performans gelişimine yönelik fonksiyonel antrenman yöntemleri ve uygulamaları | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Fonksiyonel tarama testleri uygulama ve değerlendirme çalışmaları | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Branşa yönelik kapsamlı antrenman programı oluşturma ve uygulama çalışmaları 1 | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Branşa yönelik kapsamlı antrenman programı oluşturma ve uygulama çalışmaları 2 | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Branşa yönelik kapsamlı antrenman programı oluşturma ve uygulama çalışmaları 3 | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Öğrenci sunumları – Branşa yönelik kapsamlı antrenman programı oluşturma ve uygulama 1 | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Öğrenci sunumları – Branşa yönelik kapsamlı antrenman programı oluşturma ve uygulama 2 | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Öğrenci sunumları – Branşa yönelik kapsamlı antrenman programı oluşturma ve uygulama 3 | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Öğrenci sunumları – Branşa yönelik kapsamlı antrenman programı oluşturma ve uygulama 4 | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Öğrenci sunumları – Branşa yönelik kapsamlı antrenman programı oluşturma ve uygulama 5 | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Öğrenci sunumları – Branşa yönelik kapsamlı antrenman programı oluşturma ve uygulama 6 | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 4 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 1 | 1 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,56 | ||
AKTS | 3 AKTS |