Genel Bilgi
Kod | SYB341 |
Ad | Yüzme |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. LÜTFİ TOLGA ÇELİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. LÜTFİ TOLGA ÇELİK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sportif etkinliklerden biri olarak temel yüzme becerilerinin sergilenmesi, ve bu becerileri başkalarına doğru metotlarla aktararak yüzme öğretilebilmesi, yüzmenin günlük yaşamda ve sportif alandaki kullanım ve öneminin oluşturulması
Dersin İçeriği
Bu ders, beden eğitimi öğretmeninin ihtiyaç duyacağı suda hareket becerisi, yüzmedeki öğretme metotlarının öncülüğünde 4 teknik, çıkış ve dönüşlerle yarışmaların kuralları ve tesislerinin özelliklerini, yüzmenin günlük yaşamdaki kullanım alanları ile profesyonel alandaki sportif önemini kapsamaktadır
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
GSGM Yüzme Atlama ve SutopuFederasyonu; Yüzme Öğretmeni El Kitabı, 1987, Ankara.
Notlar
YÜZME , Dr. Ahmet Bozdoğan, Morpa Kültür yayınları,2006
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel Yüzme Tekniklerini kullanarak yüzer |
ÖÇ02 | Temel eğitimde kullanılan araç gereçleri tanır |
ÖÇ03 | Havuz kullanım kurallarını ve çalışma düzenini kavrar |
ÖÇ04 | Yüzme öğretim basamaklamalarını bilir |
ÖÇ05 | Yüzmede uygulanan yarışma kurallarını bilir |
ÖÇ06 | Yüzmenin hayati öneme sahip olduğunun farkına varır |
ÖÇ07 | Yüzme tesislerini tanır ve tesis özelliklerini bilir |
ÖÇ08 | Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
ÖÇ09 | Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında ileri düzeyde bilgi olur. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgileri çalışanlara ve meslek arkadaşlarına aktarabilme becerilerini öğrenir. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerilerini uygular. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetim alanına ilişkin araştırma, yapar ve proje üretir.Bireysel ve ekip projelerinde sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgi sahibi olur | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin olarak yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İş ve toplumsal alanda genel kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Spor yönetimi alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili bilgisayar programlarını etkin kullanır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yüzmenin tarihçesi, havuzlar ve malzemeleri, tesis kullanım kuralları ve önemi | Anlatım Gösterip Yaptırma Performans Değerlendirmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
2 | Neden yüzme bilmeliyiz, yararları. Suya uyum ve beceri alıştırmaları ve öğretim basamakları | Anlatım Gösterip Yaptırma Performans Değerlendirmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | Krawl tekniğine giriş. Özellikleri | Anlatım Gösterip Yaptırma Performans Değerlendirmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 | Krawl tekniğinde kol çekişi ve ayak vuruşu. Koordinasyon | Anlatım Gösterip Yaptırma Performans Değerlendirmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | Krawl tekniğinde kol, ayak ve nefes uyumu. Koordinasyonun incelikleri | Anlatım Gösterip Yaptırma Performans Değerlendirmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Yüzmede çıkış (start) | Anlatım Gösterip Yaptırma Performans Değerlendirmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Sırtüstü tekniğine giriş. Özellikleri | Anlatım Gösterip Yaptırma Performans Değerlendirmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | performans değerlendirmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
9 | Sırtüstü tekniğinde kol çekişi ve ayak vuruşu. Koordinasyon | Anlatım Gösterip Yaptırma Performans Değerlendirmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Sırtüstü tekniğinde kol çekişi, ayak vuruşu ve nefes . Uluslar arası yüzme yarış kuralları. | Anlatım Gösterip Yaptırma Performans Değerlendirmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Kurbağalama tekniğine giriş. Özellikleri | Anlatım Gösterip Yaptırma Performans Değerlendirmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Kurbağalama tekniğinde kol çekişi ve ayak vuruşu. Koordinasyon | Anlatım Gösterip Yaptırma Performans Değerlendirmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
13 | Kurbağalama tekniğinde kol, ayak ve nefes uyumu. Koordinasyonun incelikleri | Anlatım Gösterip Yaptırma Performans Değerlendirmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
14 | Kelebek yüzme, Yüzme stillerinin dönüş ve çıkış özelliklerine bakış. | Anlatım Gösterip Yaptırma Performans Değerlendirmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Genel Tekrar | Anlatım Gösterip Yaptırma Performans Değerlendirmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | performans değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | performans değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |