Genel Bilgi
Kod | AB410 |
Ad | Sporda İletişim ve Halkla İlişkiler |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kuramsal bilgilerin uygulama alanına aktarımını içeren derste; halkla ilişkiler kampanyaları ve aşamaları, halkla ilişkiler uygulamalarında kullanılan teknikler ve örnekleri, halkla ilişkiler uygulamalarında kullanılan araç ve gerçekleştirilen faaliyetler, halkla faaliyetlerinin alanları uygulama örnekleriyle aktarılarak, öğrencilerin sporla ilgili seçecekleri bir uygulamaya yönelik bir proje hazırlamaları sağlanıp bu konuda yetkinlik kazanmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Halkla İlişkilerdeki Temel Kavramlar ve Tanımlar, Halkla İlişkiler Uygulamalarında Kampanya Süreci ve Aşamaları, Halkla İlişkiler Alanındaki Uygulama Örnekleri, Yazılı/Görsel ve Sözel İletişimde Halkla İlişkiler Uygulamaları, Medya Stratejileri ve İlişkileri, Basın Konferansı/Basın Bülteni/Basın Daveti, ele alınıp aktarılarak; spor alanına yönelik uygulamalı olarak proje hazırlanması gerçekleştirilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Çelebi, E., Halkla ilişkiler Uygulamaları Nasıl Olmalı?, Nobel, Ankara, 2019.
Notlar
ÇELEBİ, E. "İLİŞKİ YÖNETİMİNİN SPOR TÜKETİCİLERİNE YÖNELİK ETKİLERİ: ÖZEL SPOR MERKEZLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA", Recent Advances in Social Sciences, Cambridge Scholars Publishing
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. |
ÖÇ02 | Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
ÖÇ03 | Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi kazandır. |
ÖÇ04 | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
ÖÇ05 | Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir |
ÖÇ06 | Mesleki etik ilkelere uygun davranır. |
ÖÇ07 | Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. |
ÖÇ08 | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. |
ÖÇ09 | Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. |
ÖÇ10 | Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 2 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sporda Halkla ilişkiler uygulamalarına genel bir bakış | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Halkla ilişkiler uygulamalarının gündelik hayata etkileri | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
3 | Spor ve Modernizm | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme |
4 | Spor ve kitlelerin yönlendirilmesi | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
5 | Spor ve toplum kültürü | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Örnek Olay |
6 | Spor ve imaj yönetimi | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Örnek Olay, Anlatım |
7 | Spor ve popüler kültür | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Proje hazırlama, sunum yapma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
9 | Spor ve kültür endüstrisi | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
10 | Sporda Halkla ilişkiler plan ve uygulamalarının incelenmesi | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
11 | Halkla İlişkiler projelerinin aşamaları | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Örnek Olay, Tartışma |
12 | Spor ve İtibar Yönetimi | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
13 | E-Halkla İlişkiler Uygulamaları | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme, Örnek Olay, Beyin Fırtınası |
14 | Kurumsal İletişim Uygulamaları | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası |
15 | Proje Sunumları | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje hazırlama, sunum yapma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje hazırlama, sunum yapma | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |