AB410 Sporda İletişim ve Halkla İlişkiler

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB410
Ad Sporda İletişim ve Halkla İlişkiler
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU


Dersin Amacı

Kuramsal bilgilerin uygulama alanına aktarımını içeren derste; halkla ilişkiler kampanyaları ve aşamaları, halkla ilişkiler uygulamalarında kullanılan teknikler ve örnekleri, halkla ilişkiler uygulamalarında kullanılan araç ve gerçekleştirilen faaliyetler, halkla faaliyetlerinin alanları uygulama örnekleriyle aktarılarak, öğrencilerin sporla ilgili seçecekleri bir uygulamaya yönelik bir proje hazırlamaları sağlanıp bu konuda yetkinlik kazanmaları amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Halkla İlişkilerdeki Temel Kavramlar ve Tanımlar, Halkla İlişkiler Uygulamalarında Kampanya Süreci ve Aşamaları, Halkla İlişkiler Alanındaki Uygulama Örnekleri, Yazılı/Görsel ve Sözel İletişimde Halkla İlişkiler Uygulamaları, Medya Stratejileri ve İlişkileri, Basın Konferansı/Basın Bülteni/Basın Daveti, ele alınıp aktarılarak; spor alanına yönelik uygulamalı olarak proje hazırlanması gerçekleştirilecektir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Çelebi, E., Halkla ilişkiler Uygulamaları Nasıl Olmalı?, Nobel, Ankara, 2019.

Notlar

ÇELEBİ, E. "İLİŞKİ YÖNETİMİNİN SPOR TÜKETİCİLERİNE YÖNELİK ETKİLERİ: ÖZEL SPOR MERKEZLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA", Recent Advances in Social Sciences, Cambridge Scholars Publishing


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır.
ÖÇ02 Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
ÖÇ03 Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi kazandır.
ÖÇ04 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
ÖÇ05 Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir
ÖÇ06 Mesleki etik ilkelere uygun davranır.
ÖÇ07 Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar.
ÖÇ08 Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır.
ÖÇ09 Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular.
ÖÇ10 Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 2
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sporda Halkla ilişkiler uygulamalarına genel bir bakış Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
2 Halkla ilişkiler uygulamalarının gündelik hayata etkileri Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Grup Çalışması
3 Spor ve Modernizm Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme
4 Spor ve kitlelerin yönlendirilmesi Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma
5 Spor ve toplum kültürü Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Örnek Olay
6 Spor ve imaj yönetimi Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Örnek Olay, Anlatım
7 Spor ve popüler kültür Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Tartışma
8 Ara Sınavlar Proje hazırlama, sunum yapma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım
9 Spor ve kültür endüstrisi Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Örnek Olay, Bireysel Çalışma
10 Sporda Halkla ilişkiler plan ve uygulamalarının incelenmesi Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
11 Halkla İlişkiler projelerinin aşamaları Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Örnek Olay, Tartışma
12 Spor ve İtibar Yönetimi Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Örnek Olay, Bireysel Çalışma
13 E-Halkla İlişkiler Uygulamaları Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme, Örnek Olay, Beyin Fırtınası
14 Kurumsal İletişim Uygulamaları Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası
15 Proje Sunumları Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Proje hazırlama, sunum yapma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Proje hazırlama, sunum yapma Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 14 1 14
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS