Genel Bilgi
Kod | MV160 |
Ad | Meslek Etiği |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Ahmet Turan ÖZHUY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Ahmet Turan ÖZHUY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste meslek etiği ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders, Etik ve ahlak kavramlarını, Etik sistemlerini, Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörleri ve sosyal sorumluluk kavramını incelenmesini içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Meslek Etiği Nuran Öztürk Başpınar Demet Çakıroğlu nobel yayınları
Notlar
Doç. Dr. Menşure Kolçak, Meslek Etiği, 2012 Murathan yayınevi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Meslekle ilgili etik ve ahlak kurallarını inceler. |
ÖÇ02 | Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını bilir. |
ÖÇ03 | Etik sistemlerini inceler |
ÖÇ04 | Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörleri inceler |
ÖÇ05 | Kamu görevlileri etik ilkelerinin neler olduğunu bilir |
ÖÇ06 | Meslek Etiğine uymanın önemini bilir |
ÖÇ07 | Mesleki yozlaşmayı kavrar |
ÖÇ08 | Meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dürüstlüğü ilke edinerek, meslek ahlakının gereklerini yerine getirir. | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Muhasebe, vergi ve denetim alanındaki temel tanımlar, ilkeler ve kuralları listeler | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebecilik/mali müşavirlik mesleğinin hukuki sorumluluklarını tanımlar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebe ve vergi alanındaki temel tanımlar, ilkeler ve kuralları uygular. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebe fonksiyonlarını ve muhasebenin yönetimdeki önemini açıklar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşgören - işveren açısından, İş Kanunu/SGK mevzuatı’nda, sözleşme yükümlülüklerini açıklar(işe alma-işten ayrılma). | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ticari hayatta kullanılan belgeleri tanır, önemini açıklar, düzenler, saklar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ticari hayatta kullanılan defterleri tanır ve mevzuata, usul ve esaslara uygun biçimde deftere işler. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebecilik mesleği ile ilgili edindiği temel bilgi, beceri ve yetkinlikler vasıtasıyla, verileri yorumlayarak değerlendirir, sorunları analiz eder ve belgelere dayanarak çözüm geliştirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel konularda, bağımsız ya da ekip çalışması yapıp, sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Olaylara pozitif bakar, kendi bilgi ve beceri düzeyini eleştirel bir şekilde değerlendirir, eksiklikleri giderir. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimini daha üst düzeylere yönlendirip, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olabilmeyi kavrar. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili temel bilgi ve becerilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla etkin bir şekilde aktarır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Muhasebecilik mesleği hakkında sorunlara ilişkin düşüncelerini ve çözüm önerilerini alanında uzman ya da uzman olmayan kişilerle paylaşır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel düzeyde yabancı dil bilgisiyle alanındaki gelişmeleri izler, yabancı dilde meslektaşlarıyla iletişim kurar. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak yazışma yapar, bilgileri depolar, depolanmış bilgileri kullanır. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili verileri toplama, işleme ve bunun sonucunda gerekli tabloları hazırlama, belge/beyanname düzenleme ve sonuçları ilgililere duyurma aşamalarında Muhasebe Meslek Ahlâkını temel alarak bilimsel, toplumsal, kültürel, etik değerlere sahip olarak davranır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal haklar ve bunların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Etik ve ahlak kavramları, etik toplum ilişkisi | ders kitabında ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Etik değerlere uygun davranışların sonuçları | ders kitabında ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Etik sistemleri | ders kitabında ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Bireysel etik, örgütsel etik, işletme etiği | ders kitabında ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörler | ders kitabında ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | İş etiğine uygun koşulların iş ve işyerine etkileri | ders kitabında ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Mesleki yozlaşma, tükenmişlik duygusu | ders kitabında ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Meslek etiğini incelemek | ders kitabında ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını incelemek | ders kitabında ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Türkiyede kamu görevlileri etik ilkeleri | ders kitabında ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Sosyal sorumluluk kavramı | ders kitabında ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Kamuda etik kurula başvuru süreci | ders kitabında ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Bazı mesleklerle ilgili etik kurallar | ders kitabında ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Örnek olay çalışmaları | ders kitabında ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 2 | 4 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 2 | 8 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 72 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,88 | ||
AKTS | 3 AKTS |