Genel Bilgi
Kod | AB423 |
Ad | Uzmanlık Alan Eğitimi III (Futbol) |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MUHAMMET AKGÜL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MUHAMMET AKGÜL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Futbola özgü motorik özelliklerin öğretilmesi ve geliştirilmesi
Dersin İçeriği
Antrenman Planlanması, Hazırlık, müsabaka ve geçiş dönemi
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Muratlı S. Antrenman ve Müsabaka, İstanbul 2007 Günay M. Futbol Antrenmanının Bilimsel Temelleri, Gazi Kitapevi Ankara 2001
Notlar
Futbol sahası, futbol malzemeleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
ÖÇ02 | Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
ÖÇ03 | Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
ÖÇ04 | Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar |
ÖÇ05 | Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Program içeriğinin açıklanması ve tartışma | Araştırma,uygulama ve ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
2 | Antrenman Planlanması, genel bilgiler | Araştırma,uygulama ve ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
3 | Antrenman Planlanması, Hazırlık dönemi | Araştırma,uygulama ve ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Antrenman Planlanması,Müasbaka ve Geçiş dönemi | Araştırma,uygulama ve ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Antrenman Planlaması,Haftalık ve Günlük plan | Araştırma,uygulama ve ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Çocuk ve gençlerin gelişiminde anatomik ve fizyolojik özellikler. | Araştırma,uygulama ve ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Çocuk ve gençlerin gelişiminde psikolojik ve motorik özellikler. | Araştırma,uygulama ve ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Araştırma,uygulama ve ısınma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Çocuk ve gençlerde kuvvet antrenmanı | Araştırma,uygulama ve ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Çocuk ve gençlerde dayanıklılık antrenmanı | Araştırma,uygulama ve ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Çocuk ve gençlerde sürat ve koordinasyon antrenmanı. | Araştırma,uygulama ve ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Kadınlarda Futbol, Kuvvet, sürat,... Antrenmanları | Araştırma,uygulama ve ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Kadın futbol maçlarının CD´den öğrencilerle izlenip yorumlanması. | Araştırma,uygulama ve ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Kadın futbol maçlarının analizi | Araştırma,uygulama ve ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Genel tekrar | Araştırma,uygulama ve ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Araştırma,uygulama ve ısınma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Araştırma,uygulama ve ısınma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 6 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 6 | 4 | 24 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 2 | 2 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 117 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,68 | ||
AKTS | 5 AKTS |