SYB404 Rekreasyon

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SYB404
Ad Rekreasyon
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Rekreasyon kavramını ve kapsamını incelemek, spor ile ilişkili rekreasyon etkinliklerinin toplum yaşamı içerisinde önemini ve yerini tartışmak. Türkiye'de ve dünyada rekreasyon yönetiminin gelişimini değerlendirmek ve rekreasyon yönetimi ile ilgili örnek olayları analiz etmektir.

Dersin İçeriği

Zaman, Boş zaman ve rekreasyon, Rekreasyonun bireysel ve toplumsal boyutu, Rekreasyon ve spor.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Karaküçük, S. (2014). Rekreasyon: boş zamanları değerlendirme. Ankara. Erdal Kitabevi.

Notlar

Ramazanoğlu, F., Altungül, O., ve Arzu, Ö.(2004). Sportif Açıdan Rekreasyon Etkinliklerinin Değerlendirmesi. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, 3(1), 199-202. Emel, C. (2015). Boş zaman, rekreasyon ve etkinlik turizmi ilişkisi. İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi, 10, 1-17. Tütüncü, Ö. (2012). Rekreasyon ve rekreasyon terapisinin yaşam kalitesindeki rolü. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 23(2), 248-252.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Rekreasyon ile ilgili temel kavramları açıklar
ÖÇ02 Rekreasyon yönetimini oluşturan konuları tartışır
ÖÇ03 Rekreasyon yönetimi ile ilgili örnek olayları analiz eder
ÖÇ04 Rekreasyon yönetiminde planlama ve programlamayı bilir
ÖÇ05 Rekreatif etkinlik düzenler.
ÖÇ06 Rekreasyon liderliği yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında ileri düzeyde bilgi olur.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor yönetimi alanına ilişkin bilgileri çalışanlara ve meslek arkadaşlarına aktarabilme becerilerini öğrenir. 2
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerilerini uygular.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve paydaşlarla etkili iletişim kurar. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Spor yönetim alanına ilişkin araştırma, yapar ve proje üretir.Bireysel ve ekip projelerinde sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgi sahibi olur
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin olarak yürütür.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İş ve toplumsal alanda genel kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Spor yönetimi alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili bilgisayar programlarını etkin kullanır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Zaman, boş zaman ve rekreasyon Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Rekreasyonun bireysel ve toplumsal boyutu Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Rekreasyon özelliklerinin sınıflandırılması, etkinlik elemanlarının incelenmesi Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Amaçlarına göre rekreasyonun sınıflandırılması Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Rekreasyona duyulan ihtiyacın nedenleri Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Rekreasyon eğitimi ile genel eğitimin karşılaştırılması Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Rekreasyon alanları Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Rekreasyon veTurizm Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Rekreasyon ve çevre Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Rekreasyon etkinliklerinde liderlik Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Rekreasyon etkinliği düzenleme Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Birinci Grup Rekreasyon etkinliği düzenleme Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 İkinci Grup Rekreasyon etkinliği düzenleme Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.05.2023 11:42