SYB418 Oryantiring

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SYB418
Ad Oryantiring
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU


Dersin Amacı

Oryantiringle ilgili bilgive becerilerin öğretilmesi,Harita ve pusula ile yön bulmayı,arazide herhangi bir hedefi bulmayı öğretmek.

Dersin İçeriği

Oryantiring nedirTanımıve tarihçesi, Oryantiring ile ilgilikavramlar, Oryantiring Sporunda kullanılanmalzemeler, Oryantiring yarışma çeşitlerive şekilleri, Oryantiring yarışma kuralları, Harita kenar bilgileri, Yön tayinive mesafe tahmini, Araziarızalarıve kesit alma

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Oryantiring ders notları F.ŞAHİN

Notlar

Oryantiring ders notları F.ŞAHİN


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Oryantiringle ilgili bilgive becerilerin öğretilmesi
ÖÇ02 Harita ve pusula ile yön bulmayı öğrenme
ÖÇ03 arazide herhangi bir hedefi bulmayı öğretmek
ÖÇ04 Arazide harita okuma becerisi kazanma


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında ileri düzeyde bilgi olur. 1
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor yönetimi alanına ilişkin bilgileri çalışanlara ve meslek arkadaşlarına aktarabilme becerilerini öğrenir. 1
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır. 1
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. 1
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanır. 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. 1
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerilerini uygular. 1
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve paydaşlarla etkili iletişim kurar. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Spor yönetim alanına ilişkin araştırma, yapar ve proje üretir.Bireysel ve ekip projelerinde sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 1
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgi sahibi olur 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin olarak yürütür. 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İş ve toplumsal alanda genel kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Spor yönetimi alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili bilgisayar programlarını etkin kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Oryantiringin Tanımıve tarihçesini öğretmek Konu hakkında bilgi toplama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Oryantiringin faydalarını öğretmek Konu hakkında bilgi toplama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
3 Oryantiring yarışma çeşitlerive şekillerini öğretmek Konu hakkında bilgi toplama Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
4 Takımların oluşumu ve puanlamanın nasılyapıldığını öğretmek Konu hakkında bilgi toplama Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
5 Oryantiring yarışma kurallarını öğretmek Konu hakkında bilgi toplama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
6 Kontrolkartlarıve işaretleme aletlerinin kullanımını öğretmek Konu hakkında bilgi toplama Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
7 Oryantiring Sporunda kullanılanmalzemeleri öğretmek Konu hakkında bilgi toplama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
8 Ara Sınav Ara sınav Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
9 Harita ve kenar bilgileri , ayrıntılı harita çizme yi öğretmek Konu hakkında bilgi toplama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
10 Arazide Oryantiring uygulamasını yapabilmeyi sağlamak Konu hakkında bilgi toplama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Kontrol tanımlarını öğretmek Konu hakkında bilgi toplama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Simge ve sembolleri öğretmek Konu hakkında bilgi toplama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösteri
13 Oryantiring ile ilgilikavramlar ve terimleri öğretmek Konu hakkında bilgi toplama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösteri
14 Araziarızalarıve kesit almayı öğretmek Konu hakkında bilgi toplama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösteri, Grup Çalışması
15 Araziarızalarıve kesit almayı öğretmek-YarıyılSonu Sınavları Konu hakkında bilgi toplama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösteri, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS