Genel Bilgi
Kod | SYB418 |
Ad | Oryantiring |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Oryantiringle ilgili bilgive becerilerin öğretilmesi,Harita ve pusula ile yön bulmayı,arazide herhangi bir hedefi bulmayı öğretmek.
Dersin İçeriği
Oryantiring nedirTanımıve tarihçesi, Oryantiring ile ilgilikavramlar, Oryantiring Sporunda kullanılanmalzemeler, Oryantiring yarışma çeşitlerive şekilleri, Oryantiring yarışma kuralları, Harita kenar bilgileri, Yön tayinive mesafe tahmini, Araziarızalarıve kesit alma
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Oryantiring ders notları F.ŞAHİN
Notlar
Oryantiring ders notları F.ŞAHİN
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Oryantiringle ilgili bilgive becerilerin öğretilmesi |
ÖÇ02 | Harita ve pusula ile yön bulmayı öğrenme |
ÖÇ03 | arazide herhangi bir hedefi bulmayı öğretmek |
ÖÇ04 | Arazide harita okuma becerisi kazanma |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında ileri düzeyde bilgi olur. | 1 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgileri çalışanlara ve meslek arkadaşlarına aktarabilme becerilerini öğrenir. | 1 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır. | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. | 1 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanır. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerilerini uygular. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve paydaşlarla etkili iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetim alanına ilişkin araştırma, yapar ve proje üretir.Bireysel ve ekip projelerinde sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgi sahibi olur | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin olarak yürütür. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İş ve toplumsal alanda genel kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Spor yönetimi alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili bilgisayar programlarını etkin kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Oryantiringin Tanımıve tarihçesini öğretmek | Konu hakkında bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Oryantiringin faydalarını öğretmek | Konu hakkında bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
3 | Oryantiring yarışma çeşitlerive şekillerini öğretmek | Konu hakkında bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
4 | Takımların oluşumu ve puanlamanın nasılyapıldığını öğretmek | Konu hakkında bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
5 | Oryantiring yarışma kurallarını öğretmek | Konu hakkında bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
6 | Kontrolkartlarıve işaretleme aletlerinin kullanımını öğretmek | Konu hakkında bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
7 | Oryantiring Sporunda kullanılanmalzemeleri öğretmek | Konu hakkında bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
8 | Ara Sınav | Ara sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Harita ve kenar bilgileri , ayrıntılı harita çizme yi öğretmek | Konu hakkında bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Arazide Oryantiring uygulamasını yapabilmeyi sağlamak | Konu hakkında bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Kontrol tanımlarını öğretmek | Konu hakkında bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Simge ve sembolleri öğretmek | Konu hakkında bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
13 | Oryantiring ile ilgilikavramlar ve terimleri öğretmek | Konu hakkında bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
14 | Araziarızalarıve kesit almayı öğretmek | Konu hakkında bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri, Grup Çalışması |
15 | Araziarızalarıve kesit almayı öğretmek-YarıyılSonu Sınavları | Konu hakkında bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |