Genel Bilgi
Kod | AB429 |
Ad | Uzmanlık Alan Eğitimi III (Masa Tenisi) |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SUNAY ATAKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SUNAY ATAKAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Masa Tenisinde teknik ve taktik becerilerini kazanmak
Dersin İçeriği
Tarihçe. Vuruş teknikleri. Ayak çalışmaları ve çalışmalar
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
ADIM ADIM MASA TENİSİ S.ATAKAN, M.ATAKAN
Notlar
tmtf.gov.tr ittf.com
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Masa Tenisinde temel vuruşları yapar ve uygular |
ÖÇ02 | Masa Tenisinde antrenman metotlarını yorumlar. |
ÖÇ03 | Masa Tenisinde oyun kurallarını açıklar. |
ÖÇ04 | Masa Tenisi oyunu için taktik geliştirir. |
ÖÇ05 | Karşıdan gelen topun kontrolünü sağlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derskonularının içeriğiniaçıklanması | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Vuruşzamanlamalarını değerlendirme | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Vuruşzamanlamalarını değerlendirmeye yönelik kombinasyonlar | Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Kesiktoptan düz topa geçiş(Forhand ve Beckhand) | Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Kesiktoptan düz topa geçişkombinasyonları | Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Top açma (Fliping) | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Top açma yönelikkombinasyonlar | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Kaynak okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
9 | Yüksektop (Loop) | Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Antrenman programı hazırlanması | Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Maça yönelikantrenman uygulaması | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Raket seçimi | Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
13 | Raket Lastiğikleriçeşitlerive özellikleri | Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Görsel eğitimi | Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Görsel eğitimi ve saha çalışmalarının değerlendirilmesi | VeriToplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 4 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |