AB433 Uzmanlık Alan Eğitimi III (Voleybol)

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB433
Ad Uzmanlık Alan Eğitimi III (Voleybol)
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MEHMET VURAT
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. MEHMET VURAT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Voleybolun özelliği, yapısı, sistemleri ve alıştırmalarını kavratıp, bilgi sahibi yapmak.

Dersin İçeriği

Voleybolun özelliği, antrenmanının temel görevleri, performansının yapısı, faktörleri, fiziksel hazırlığı, alıştırma organizasyonu, servis, karşılama, oyun kurma, hücum, blok, arka alan savunması ve avantaj top alıştırmaları.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Baacke H. Voleybol Antrenmanı (Üst Düzey Koç ve Takımlar İçin El Kitabı-1. Cilt). İstanbul. Voleybol Antrenörleri Derneği.2007 Baacke H. Voleybol Antrenmanı (Üst Düzey Koç ve Takımlar İçin El Kitabı-2. Cilt). İstanbul. Voleybol Antrenörleri Derneği.2007

Notlar

Baacke H. Voleybol Antrenmanı (Üst Düzey Koç ve Takımlar İçin El Kitabı-1. Cilt). İstanbul. Voleybol Antrenörleri Derneği.2007 Baacke H. Voleybol Antrenmanı (Üst Düzey Koç ve Takımlar İçin El Kitabı-2. Cilt). İstanbul. Voleybol Antrenörleri Derneği.2007 Fröhner B. (Cengiz A.). Voleybol Oyun Kuramı ve Alıştırmaları. Ankara. Bağırgan Yayınevi. 1999 Tennant M.( Yılmaz E.- Kale R.). Taktik Açıdan Voleybol Takım Oyunu. Ankara. Bizim Büro Basımevi. 1986 FIVB Voleybol Oyun Kuralları. Ankara. Sim Matbacılık Ltd.Şti. 2001 Bengü M. Adam Voleybol. İstanbul. Adam Yayıncılık. 1983


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Voleybola özgü hareketlerim kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ02 Voleybol antrenmanının temel görevlerini kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ03 Voleybol performansının yapısını kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ04 Voleybol performansının yapısı için alıştırmalarını kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ05 Voleybol performansının faktörlerini kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ06 Voleybol performans faktörleri için alıştırmalarını kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ07 Fiziksel hazırlığı kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ08 Stretching (germe) çalışmalarını kendi ifadesi ile anlatır ve uygular.
ÖÇ09 Beceri antrenmanı ve alıştırmalarını kendi ifadesi ile anlatır ve uygular.
ÖÇ10 Alıştırma organizasyonunu ve örneklemeler vererek kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ11 Servis ve servis karşılama alıştırmalarını kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ12 Oyun kurma ve hücum alıştırmalarını kendi ifadesi ile anlatır ve uygular.
ÖÇ13 Hücum ve Blok alıştırmalarını kendi ifadesi ile anlatır ve uygular.
ÖÇ14 Blok ve Arka alan savunması alıştırmaları kendi ifadesi ile anlatır ve uygular.
ÖÇ15 Avantaj top alıştırmalarını kendi ifadesi ile anlatır ve uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin işleniş biçimi hakkında genel bilgi ve konuşma. Isınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Voleybol'un özelliği ve antrenmanının temel görevleri. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
3 Voleybol performansı ve yapısı için alıştırmalar. Isınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
4 Voleybol performans faktörleri ve alıştırmalar. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
5 Fiziksel hazırlık ve Stretching çalışmaları. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
6 Beceri antrenmanı ve alıştırmaları. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
7 Alıştırma organizasyonu ve örneklemeler. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Servis alıştırmaları. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Servis karşılama alıştırmaları. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
11 Oyun kurma alıştırmaları. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
12 Oyun kurma ve Hücum alıştırmaları. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
13 Hücum ve Blok alıştırmaları. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
14 Blok ve Arka alan savunması alıştırmaları. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
15 Avantaj top alıştırmaları. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2023 07:00