Genel Bilgi
Kod | AB443 |
Ad | Uzmanlık Dalı Antrenörlük Uygulaması I (Güreş) |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ALİ GÖKDOĞAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğretmen NURİ YILDIZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Spor branşına yönelik antrenörlük deneyimi için gerekli beceri ve öğretilerin kazandırılması.
Dersin İçeriği
Uygulama Spor kulüplerinin belirlenmesi ve görevlendirmeler Kulüp örgütsel yapısı hakkında bilgi toplama ve değerlendirme Kulübün sosyal çevre ve sosyal yaşamdaki işlevlerinin gözlenmesi Antrenörün ve sporcunun spor kulübündeki günlük aktivitelerinin gözlenmesi Antrenörün yıllık antrenman planlamaları ile ilgili gözlem ve bilgi edinme Antrenmanın içeriğinin gözlenmesi Antrenör ve sporcu ilişkisinin antrenman esnasında gözlenmesi Antrenman esnasında araç-gereç ve yazılı bilgilerin kullanılmasının gözlemi Sporcu ve antrenör sözleşmelerinin gözlenmesi Lisans bilgilerinin değerlendirilmesi Kamp programları ve planlaması Deplasmanların planlanması ve değerlendirilmesi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Güreşte Öğretim Yöntemleri
Notlar
ders sunum ve kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Antrenmanın içeriğinin gözlenmesini bilir. |
ÖÇ02 | Antrenörün yıllık antrenman planlamaları ile ilgili gözlem ve bilgi edinmeyi bilir. |
ÖÇ03 | Antrenörün ve sporcunun spor kulübündeki günlük aktivitelerinin gözlenmesini bilir. |
ÖÇ04 | Kulüp örgütsel yapısı hakkında bilgi toplama ve değerlendirmeleri bilir. |
ÖÇ05 | Antrenör ve sporcu ilişkisinin antrenman esnasında gözlenmesini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 1 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | 1 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 2 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 1 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Propram içeriğinin acıklanması ve tartışma. | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Taktik seçimde etkili olan kriterleri öğrenme | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Gögüs gögüse mücadele,rakibi oyalama taktiklerini öğrenme | movie | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
4 | Rakibin zayıf yönlerini tespit edip hücum yapabilme taktiklerini öğrenme | video izleme | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Gösterip Yaptırma |
5 | Rakibin özelliklerine göre hücum ve müdafa taktiklerini öğrenme | video analizi | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Gösterip Yaptırma |
6 | Rakibin hücum taktiğine göre hücum ve müdafa taktiklerini öğrenme | dünya şampiyonası tekrarı izleme | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Gösterip Yaptırma |
7 | Rakibe göre teknik taktik çalışmalarını öğrenme | ulusal müsabakalrın tekrarının izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav |
|
9 | Rakibe göre sezinleme çalışmalarını öğrenme | sezinleme ile ilgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
10 | Tekniklerin müsabakalarda uygulanmasını öğrenme | teknik hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Soru-Cevap |
11 | Taktiklerin müsabakalarda uygulanmasını öğrenme | ısınma, açma germe | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
12 | Teknik ve taktiklerin müsabakalarda uygulanmasını öğrenme | açma germe | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Gösterip Yaptırma |
13 | Rakibe göre teknik ve taktiklerin müsabakalarda uygulanmasını öğrenme | maç analizi | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Gösterip Yaptırma |
14 | Rakibin göre teknik ve taktik becerilerinin analizinin yapılması | taktik analiz | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Anlatım, Gösteri |
15 | Genel tekrar | teknik taktik uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 169 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,76 | ||
AKTS | 7 AKTS |