AB428 Uzmanlık Alan Eğitimi IV (Aletli Cimnastik)

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB428
Ad Uzmanlık Alan Eğitimi IV (Aletli Cimnastik)
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ


Dersin Amacı

Antrenman yöntemlerini teorik - uygulamalı kavrama.

Dersin İçeriği

Antrenman planları hazırlayabilme.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1- Özer K : Antrenmen Bilgisi ders notları,Bursa, İde Ajans, 1991 2- Özer K: Aletli Cimnastikte Temel Öğretim Yöntemleri, İde Ajans,İstanbul 1983 3- Mengütay S: Artistik Cimnastik,Tekel Ambalaj İşletmesi Baskı, İstanbul,1998 4- Özhabeş Z. Tüm Aletlerde Teknik Beceriler, Set Matbaacılık, İstanbul, 1983

Notlar

Türkiye Cimnastik Feserasyonu.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
ÖÇ02 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır
ÖÇ03 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir.
ÖÇ04 Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır.
ÖÇ05 Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 2
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 4
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Geri salto hareketin basamaklamalarını öğrenir ve uygular konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
2 Paralel aletinde bitirişler, çıkışlar ve bitiriş salto hareketini uygular. konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 Paralelde amut, hareketini analiz eder ve uygular. konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Dengede geri köprü ve öne salto bitirişleri uygulayabilir. konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Halkada düz tokat hareketini uygulayabilir konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
6 Barfikste ters mihfer,hareketini analiz eder uygulayabilir konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
7 asimetrikte ters mihfer hareketini analiz eder uygulayabilir konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınavlar sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Burgu teknikleri konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Trambolinde sıçramalar, saltolar burgular. konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Yerde burguları analiz edebilir ve uygulayabilir. konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
12 Atlama masasında burguları uygulayabilir. konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
13 halkada amut hareketini analiz eder ve uygular. konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Kulplu beygirde iki devirin analizini yapabilir ve uygulayabilir. konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 asimetrik barda uzanma kipesi hareketini uygulayabilir konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS