AB432 Uzmanlık Alan Eğitimi IV (Basketbol)

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB432
Ad Uzmanlık Alan Eğitimi IV (Basketbol)
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ERCAN YELDAN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. ERCAN YELDAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Antrenörlük Yapacak Öğrencilerin Basketbol Taktik Hareketlerini Bilişsel ve Devinimsel düzeyde öğrenme ve öğretme becerileri edinmelerini saglamak

Dersin İçeriği

Basketbol oyunun temel teknik Hareketlerin ve becerilerinin Öğrencilere kazandırıması

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

. C.Şen.C Basketbol Temel Teknik Bağırgan Yayınevi ANKARA 2000 2. Sevim.Y Basketbol Teknik-Taktik-Kondisyon Nobel Yayınevi ANKARA 2005 3)-Erdoğan.B Basketbol Temelleri Mattek Matbacılık ANKAR 2006 4)-Burgul.A,Çulha.U Basketbol Tekniği Nehir Yayıncılık ANKARA 1991

Notlar

Türkiye basketbol federasyonu yayınları ve videoları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar
ÖÇ02 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır
ÖÇ03 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar
ÖÇ04 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
ÖÇ05 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir.
ÖÇ06 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir
ÖÇ07 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır.
ÖÇ08 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar
ÖÇ09 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler
ÖÇ10 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır.
ÖÇ11 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar.
ÖÇ12 spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar
ÖÇ13 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar
ÖÇ14 Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 4
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Taktik:Baskılı alan savunmaları genel kurallar Isınma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
2 aktik:baskılı alan savunmaları 2-2-1,2-1-2 Isınma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
3 Taktik:Baskılı alan savunmaları 1-3-1,1-2-1-1-1 Isınma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
4 Taktik.baskılı alan savunmaları 1-2-2,3-2 Isınma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
5 Taktik.Baskılı alan savunmalarından top çıkartma kenardan ortaya girme Isınma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
6 Taktik:Baskılı alan savunmalarına top çıkartma top çıkartanın ortaya girmesi Isınma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
7 Taktik:Hızlı hucüm 4 ve 5 numaraların hucüm sahasına gelişleri Isınma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınavlar Isınma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
9 Taktik:Hızlı hucüm karşı sahada kısa oyunlar Isınma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
10 Taktik:hızlı hucüm (translatıon game) Isınma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
11 Taktik:Hızlı hucüm(Translatıon game) kısa oyuncular Isınma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
12 Taktik:Hareketli hucüm (motion offense) Isınma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
13 Taktik:Hareketli hucüm (motion offense) eşleşme ve hücum Isınma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
14 Tam saha adam adama savuna Isınma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
15 yarı saha adam adama savunma ilkeleri Isınma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Isınma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Isınma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü (Saat) 121
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,84
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.05.2023 12:00