Genel Bilgi
Kod | AB432 |
Ad | Uzmanlık Alan Eğitimi IV (Basketbol) |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ERCAN YELDAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ERCAN YELDAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Antrenörlük Yapacak Öğrencilerin Basketbol Taktik Hareketlerini Bilişsel ve Devinimsel düzeyde öğrenme ve öğretme becerileri edinmelerini saglamak
Dersin İçeriği
Basketbol oyunun temel teknik Hareketlerin ve becerilerinin Öğrencilere kazandırıması
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
. C.Şen.C Basketbol Temel Teknik Bağırgan Yayınevi ANKARA 2000 2. Sevim.Y Basketbol Teknik-Taktik-Kondisyon Nobel Yayınevi ANKARA 2005 3)-Erdoğan.B Basketbol Temelleri Mattek Matbacılık ANKAR 2006 4)-Burgul.A,Çulha.U Basketbol Tekniği Nehir Yayıncılık ANKARA 1991
Notlar
Türkiye basketbol federasyonu yayınları ve videoları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
ÖÇ02 | Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
ÖÇ03 | Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar |
ÖÇ04 | Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
ÖÇ05 | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
ÖÇ06 | Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
ÖÇ07 | Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
ÖÇ08 | Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar |
ÖÇ09 | Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler |
ÖÇ10 | Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
ÖÇ11 | Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. |
ÖÇ12 | spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
ÖÇ13 | Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar |
ÖÇ14 | Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 4 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Taktik:Baskılı alan savunmaları genel kurallar | Isınma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
2 | aktik:baskılı alan savunmaları 2-2-1,2-1-2 | Isınma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
3 | Taktik:Baskılı alan savunmaları 1-3-1,1-2-1-1-1 | Isınma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | Taktik.baskılı alan savunmaları 1-2-2,3-2 | Isınma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Taktik.Baskılı alan savunmalarından top çıkartma kenardan ortaya girme | Isınma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | Taktik:Baskılı alan savunmalarına top çıkartma top çıkartanın ortaya girmesi | Isınma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
7 | Taktik:Hızlı hucüm 4 ve 5 numaraların hucüm sahasına gelişleri | Isınma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | Isınma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
9 | Taktik:Hızlı hucüm karşı sahada kısa oyunlar | Isınma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | Taktik:hızlı hucüm (translatıon game) | Isınma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | Taktik:Hızlı hucüm(Translatıon game) kısa oyuncular | Isınma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | Taktik:Hareketli hucüm (motion offense) | Isınma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | Taktik:Hareketli hucüm (motion offense) eşleşme ve hücum | Isınma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Tam saha adam adama savuna | Isınma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | yarı saha adam adama savunma ilkeleri | Isınma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Isınma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Isınma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 121 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,84 | ||
AKTS | 5 AKTS |