AB440 Uzmanlık Alan Eğitimi IV (Masa Tenisi)

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB440
Ad Uzmanlık Alan Eğitimi IV (Masa Tenisi)
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MÜGE ATAKAN


Dersin Amacı

Masa Tenisinde teknikve taktik becerilerinikazanmak

Dersin İçeriği

Tarihçe. Vuruşteknikleri Ayakçalışmalarıve çalışmalar

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

ADIM ADIM MASA TENİSİ M.ATAKAN, S.ATAKAN

Notlar

tmtf.gov.tr ittf.com


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Masa Tenisinde temelvuruşlarıyapar ve uygular
ÖÇ02 Masa Tenisinde vuruştekniklerinin öğreniminde basamaklamalarıkullanır
ÖÇ03 Masa Tenisinde antrenmanmetotlarınıkullanır.
ÖÇ04 Masa Tenisinde oyun kurallarınıaçıklar.
ÖÇ05 Karşıdan gelen topun yönünü değiştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 2
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derskonularının içeriğiniaçıklanması Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
2 Karşılıklı top-spin tekniğin öğrenimiForhand ve Beckhand Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Karşılıklı top-spin tekniğine yönelikkombinasyonlar (Forhand ve Beckhand) Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Yan top-spin tekniğin öğrenimi (Forhand ve Beckhand) Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Yan top-spin tekniğine yönelikkombinasyonlar (Forhand ve Beckhand) Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Forhand tekniğin öğrenimi Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Forhand Bloktekniğine yönelikkombinasyonlar Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
9 Beckhand Bloktekniğin öğretimi Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Beckhand Bloktekniğine yönelikkombinasyonlar Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Çoktop çalışmaları (Tekmasa çoktop) Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Çoktop çalışması (Çift masa çoktop) Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 GörselEğitimi Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Görsel Eğitimi ve performans değerlendirme Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Tekniklerin birbirleriyle uyumunu değerlendirilmesi Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 4 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS