Genel Bilgi
Kod | AB442 |
Ad | Uzmanlık Alan Eğitimi IV (Tenis) |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MEHMET VURAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MEHMET VURAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tenisin özelliği, yapısı, sistemleri ve alıştırmalarını kavratıp, bilgi sahibi yapmak.
Dersin İçeriği
Tenis antrenmanının planlanması, Antrenman seansı, Turnuva antrenörlüğü, Kadın tenisçilerin antrenmanı, Teniste beslenme.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
TTF. İleri Seviye Antrenörün El Kitabı. 2009.
Notlar
Kermen O. Tenis Teknik ve Taktikleri. Ankara. Nobel Yayınevi. 2002/ Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999/ Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999/ Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999/ Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999/ Türkiye Tenis Federasyonu Tenis Kuralları./ Yavuz B. Teniste Yoğun ve Yaygın Antrenman. İstanbul Yayıncılık.1997/ Korkmaz N.H., Ataç H. Tenis Alıştırma Örnekleri. Akmat Akınoğlu Matbaacılık Ltd.Şti.1998/ Gönülalan İ. Mutlu T.O. Tenis Antrenörü El Kitabı. 2
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tenis antrenmanı planlanmasında kariyer planını kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ02 | Tenis antrenman planlanmasında yıllık plan ve hazırlık periyodunu kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ03 | Tenis antrenman planlanmasında özel hazırlık ve müsabaka öncesi dönemini kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ04 | Tenis antrenman planlanmasında müsabaka, geçiş ve diğer planlama safhalarını kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ05 | Antrenman seansındaki hazırlanan drilleri kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ06 | Antrenman seansındaki grup ve bireysel antrenmanı kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ07 | Turnuva koçluğu/ Takım kaptanlığı konusunu kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ08 | Genç tenisçilerin kariyer planlaması konusunu kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ09 | Öğrenci, kadın ve erkek tenisçılerin özellikleri konusunu kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ10 | Öğrenci, kadın tenisçilerde öğrenim fikirleri konusunu kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ11 | Öğrenci, tenisçilerde yetenek seçimi konusunu kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ12 | Öğrenci, teniste beslenmede temel prensipler konusunu kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ13 | Öğrenci, teniste sakatlanmayı engellemek konusunu kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin işleniş biçimi hakkında genel bilgi. | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Tenis antrenmanı planlanmasında kariyer planı. | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
3 | Tenis antrenman planlanmasında yıllık plan ve hazırlık periyodu. | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
4 | Tenis antrenman planlanmasında özel hazırlık ve müsabaka öncesi dönemi. | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
5 | Tenis antrenman planlanmasında müsabaka, geçiş ve diğer planlama safhaları. | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
6 | Antrenman seansında drillerin hazırlanması. | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
7 | Antrenman seansındaki grup ve bireysel antrenman. | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
9 | Turnuva koçluğu/ Takım kaptanlığı. | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
10 | Genç tenisçilerin kariyer planlaması. | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
11 | Kadın ve erkek tenisçılerin özellikleri. | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
12 | Kadın tenisçilerde öğrenim fikirleri. | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
13 | Tenisçilerde yetenek seçimi. | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Müsabaka için yemek yeme ve kazanmak için sıvı tüketme. | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Teniste en sık görülen sakatlıklar ve önlemleri. | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |