AB442 Uzmanlık Alan Eğitimi IV (Tenis)

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB442
Ad Uzmanlık Alan Eğitimi IV (Tenis)
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MEHMET VURAT


Dersin Amacı

Tenisin özelliği, yapısı, sistemleri ve alıştırmalarını kavratıp, bilgi sahibi yapmak.

Dersin İçeriği

Tenis antrenmanının planlanması, Antrenman seansı, Turnuva antrenörlüğü, Kadın tenisçilerin antrenmanı, Teniste beslenme.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

TTF. İleri Seviye Antrenörün El Kitabı. 2009.

Notlar

Kermen O. Tenis Teknik ve Taktikleri. Ankara. Nobel Yayınevi. 2002/ Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999/ Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999/ Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999/ Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999/ Türkiye Tenis Federasyonu Tenis Kuralları./ Yavuz B. Teniste Yoğun ve Yaygın Antrenman. İstanbul Yayıncılık.1997/ Korkmaz N.H., Ataç H. Tenis Alıştırma Örnekleri. Akmat Akınoğlu Matbaacılık Ltd.Şti.1998/ Gönülalan İ. Mutlu T.O. Tenis Antrenörü El Kitabı. 2


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tenis antrenmanı planlanmasında kariyer planını kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ02 Tenis antrenman planlanmasında yıllık plan ve hazırlık periyodunu kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ03 Tenis antrenman planlanmasında özel hazırlık ve müsabaka öncesi dönemini kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ04 Tenis antrenman planlanmasında müsabaka, geçiş ve diğer planlama safhalarını kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ05 Antrenman seansındaki hazırlanan drilleri kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ06 Antrenman seansındaki grup ve bireysel antrenmanı kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ07 Turnuva koçluğu/ Takım kaptanlığı konusunu kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ08 Genç tenisçilerin kariyer planlaması konusunu kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ09 Öğrenci, kadın ve erkek tenisçılerin özellikleri konusunu kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ10 Öğrenci, kadın tenisçilerde öğrenim fikirleri konusunu kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ11 Öğrenci, tenisçilerde yetenek seçimi konusunu kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ12 Öğrenci, teniste beslenmede temel prensipler konusunu kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ13 Öğrenci, teniste sakatlanmayı engellemek konusunu kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin işleniş biçimi hakkında genel bilgi. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Tenis antrenmanı planlanmasında kariyer planı. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
3 Tenis antrenman planlanmasında yıllık plan ve hazırlık periyodu. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
4 Tenis antrenman planlanmasında özel hazırlık ve müsabaka öncesi dönemi. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
5 Tenis antrenman planlanmasında müsabaka, geçiş ve diğer planlama safhaları. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
6 Antrenman seansında drillerin hazırlanması. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
7 Antrenman seansındaki grup ve bireysel antrenman. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Turnuva koçluğu/ Takım kaptanlığı. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
10 Genç tenisçilerin kariyer planlaması. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
11 Kadın ve erkek tenisçılerin özellikleri. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
12 Kadın tenisçilerde öğrenim fikirleri. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
13 Tenisçilerde yetenek seçimi. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Müsabaka için yemek yeme ve kazanmak için sıvı tüketme. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Teniste en sık görülen sakatlıklar ve önlemleri. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS