BAT249 İletişim

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BAT249
Ad İletişim
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. İLKAY ŞEN


Dersin Amacı

İletişim süreci ögelerini öğretme öğrenme süreciaçısından tartışıldığında, öğretmen ve öğrencilerin iletişim becerileri açısından daha duyarlıkılınmaları, daha iyi donatılmaları ve öğretmen öğrenci ilişkisinin birbirlerine yakınlaşmalarını sağlamada yardımcı olunması amaçlanmaktadır

Dersin İçeriği

İletişim Kavramı ve Süreç Bileşenleri, İletişim Modelleri, İletişim Türleri: Sözlü İletişim, Yazılı İletişim , Sözsüz İletişim, Görsel İletişim, İletişimin Yapıcıve Bozucu Engelleri, İletişim Engellerini Aşma ve Etkin İletişim , Ailede İletişim, İletişim ve Empati, Zor İnsanlarla İletişim Bilgi ve İletişim Teknolojileri, Bilgive İletişim Teknolojileri, Genel Değerlendirme

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Yelken, E. Kişiler arası İlişkiler, Yeni Asya Yayınları, 1990.

Notlar

Telman N., Ünsal P. İnsan İlişkilerinde İletişim, Epsilon Yayınları,2009.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İletişim Kavramı ve Süreç Bileşenleri hakkında fikirlerini açıklar
ÖÇ02 İletişim Modellerinin nasıl oluştuğu hakkında fikir açıklar
ÖÇ03 İletişim Türleri: Sözlü İletişim, Yazılı İletişim , Sözsüz İletişim, Görsel İletişim gruplandırabilir ve iletişimler hakkında fikir açıklar
ÖÇ04 İletişimin Yapıcı ve Bozucu Engellerini açıklar
ÖÇ05 insanlarla olan iletişim dengesini açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur 2
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlar ve yetiştirir 1
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygular 1
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirir ve analiz eder 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme becerisi kazanır 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olur 1
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olur ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. 1
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilir ve işletebilir 2
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel iletişim becerilerini kazanır 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İletişimin Tanımı-Kapsamı-Amacı ve İletişim İle İlgili Temel Kavramlar konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 İletişim Süreci ve Öğeleri konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 İletişimin Önemi-Etkin İletişim Kavramı ve Koşulları konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 İletişimde Algılama ve Değerlendirme konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 İletişim Türleri ve Sözlü İletişim Kavramı konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 İletişim Türleri ve Yazılı İletişim Kavramı ve Türleri konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 İletişim Türleri ve Beden Dilinin İletişimdeki Rolü ve Önemi konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Biçimsel Olmayan İletişim ve Kişiler arası İletişim Kavramı konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Biçimsel İletişim ve Örgütsel İletişim Yöntemleri konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Sağlık Sektöründe İletişimin Yeri ve Önemi konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 İşitmek ve Dinlemek konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Dinleme Türleri ve Geri Bildirim Süreci konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 İletişim Engelleri ve Aşılması konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Empati Kavramı ve Empatik Yaklaşım konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 3 2 6
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 38
Toplam İş Yükü / 25 (s) 1,52
AKTS 2 AKTS