Genel Bilgi
Kod | AB444 |
Ad | Uzmanlık Alan Eğitimi IV (Voleybol) |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ZEHRA ERCAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ZEHRA ERCAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
RAKİBİN GERÇEKLEŞTİRECEĞİ HÜCUMUNA KARŞI BLOK , ARKA ORTA İÇERİDE VE DIŞARIDA SAVUNMA SİSTEMİNİ ÖĞRENME
Dersin İçeriği
Voleybolda taktik becerisini kazanmak, savunma analizi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1-Taktik Açıdan Voleybol Takım Oyunu.Mark TENNANT.Çev: Erdoğan YILMAZ, 2- Rasim KALE.Ankara-1986, Voleybol Antrenmanı.Horst BAACKE.Çev:Ekim PEKÜNLÜ, 3-Voleybol Öğretim Yöntemleri.Kemal Kabasakal,Hasan Şahan. Karaman-2009
Notlar
www.tvf.org.tr
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
ÖÇ02 | Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
ÖÇ03 | Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
ÖÇ04 | Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler |
ÖÇ05 | Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
ÖÇ06 | Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
ÖÇ07 | Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 5 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bir önceki dönemde öğrenilen konuların tekrarı | ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
2 | Rakibin 3 numaradan fileden uzak gerçekleştirdiği hücumuna karşı blok ve ´AOİ´ arka alan savunması | kaynak okuma, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Rakibin 3 numaradan antene ve fileye yakın gerçekleştirdiği hücumuna karşı blok ve ´AOİ´ arka alan savunması | kaynak okuma, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 | Rakibin 3 ve 2 numara arasından gerçekleştirdiği hücumuna karşı blok ve ´AOİ´ arka alan savunması | kaynak okuma, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Rakibin 2 numaradan fileden uzak gerçekleştirdiği hücumuna karşı blok ve ´AOİ´ arka alan savunması | kaynak okuma, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Rakibin 2 numaradan antene ve fileye yakın gerçekleştirdiği hücumuna karşı blok ve ´AOİ´ arka alan savunması | kaynak okuma, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Rakibin 4 numaradan fileden uzak gerçekleştirdiği hücumuna karşı blok ve ´AOD´ arka alan savunması | kaynak okuma, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Rakibin 4 numaradan antene ve fileye yakın gerçekleştirdiği hücumuna karşı blok ve ´AOD´ arka alan savunması | kaynak okuma, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Rakibin 4, 3 ve 2 numara arasından gerçekleştirdiği hücumuna karşı blok ve ´AOD´ arka alan savunması | kaynak okuma, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Rakibin 3 numaradan fileden uzak gerçekleştirdiği hücumuna karşı blok ve ´AOD´ arka alan savunması | kaynak okuma, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Rakibin 3 numaradan antene ve fileye yakın gerçekleştirdiği hücumuna karşı blok ve ´AOD´ arka alan savunması | kaynak okuma, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
13 | Rakibin 2 numaradan fileden uzak gerçekleştirdiği hücumuna karşı blok ve ´AOD´ arka alan savunması | kaynak okuma, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
14 | Rakibin 2 numaradan antene ve fileye yakın gerçekleştirdiği hücumuna karşı blok ve ´AOD´ arka alan savunması | kaynak okuma, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Genel tekrar | kaynak okuma, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 8 | 64 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,96 | ||
AKTS | 5 AKTS |