Genel Bilgi
Kod | BAT251 |
Ad | Bahçe Tarımında Sektörel Uygulamalar |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. İLKAY ŞEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. İLKAY ŞEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sistem kavramı; tarım için bir sistem yaklaşımı; kapalı, yarı açık, açık sistemler ve özellikleri; dünyada değişik tarım sistemleri; sistem olarak kuruluşlar; kuruluşlar ve çevresi; sistemlerin katı ve yumuşak özellikleri; çiftçilik sistemleri ve araştırması; katılımcı Kırsal değerlendirme yaklaşımı, sistemlerin incelenmesi ve geliştirilmesinde kullanımı
Dersin İçeriği
Bu dersin sonunda öğrenciler; var olan bir tarım sistemini analiz etme ve sistem mantığını kavrama becerisine sahip olacaklardır. Ayrıca var olan bir tarım sistemini geliştirme veya yenisini kurma konusunda bilgi, beceri ve tutumuna sahip olacaklardır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Özkaya, Tayfun,(2001) Tarım sistemleri Ders Notu, (çoğaltma), İzmir. Yardımcı Ders Kitapları: Özkaya, Tayfun
Notlar
Karaturhan, Buket ve Murat Boyacı, 1998, Kırsal Kalkınmada Çiftçi Katılımının Önemi Üzerine Bir Araştırma: Halilbeyli Köyü Örneği, Türkiye Ziraat Odaları Birliği yayını.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarımın teknik, sosyal ve ekonomik yönlerine bir sistem mantığı ile bakabilme kavrayışına sahip olma |
ÖÇ02 | Tarımsal kuruluşlara bir sistem mantığı ile bakabilme kavrayışına sahip olma |
ÖÇ03 | Katılımcı kırsal değerlendirme yaklaşımını tarım sistemlerini analiz etme ve geliştirebilme için kullanabilme becerisi edinme |
ÖÇ04 | Tarım sistemleri uygulamamalarını öğrenmek ve yeni sistemlerin uygulamasını kavrama |
ÖÇ05 | Uygulanan tarım sistemlerinin ekonomik analizini yapabilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlar ve yetiştirir | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygular | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirir ve analiz eder | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme becerisi kazanır | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olur | 1 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olur ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır | 2 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilir ve işletebilir | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel iletişim becerilerini kazanır | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sistem kavramı; tarım için bir sistem yaklaşımı | konu ile ilgili ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kapalı, yarı açık, açık sistemler ve özellikleri; dünya’da değişik tarım sistemleri; sistem olarak kuruluşlar | konu ile ilgili ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Sistem olarak kuruluşlar | konu ile ilgili ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Kuruluşlar ve çevresi | konu ile ilgili ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Sistemlerin katı ve yumuşak özellikleri; | konu ile ilgili ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Çiftçilik sistemleri ve araştırması | konu ile ilgili ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Katılımcı kırsal değerlendirme yaklaşımı araç ve yöntemlerinin sistemlerin analizinde kullanımı | konu ile ilgili ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Katılımcı kırsal değerlendirme araç ve yöntemlerinin kullanımı | konu ile ilgili ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Tarım sistemleri uygulama çalışmalarına hazırlık | konu ile ilgili ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Güncel sektör uygulamaları | konu ile ilgili ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | sektörde kullanılan alet ekipmanlar | konu ile ilgili ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Tarım sektöründe ergonominin önemi | konu ile ilgili ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Tarım sektörünün piyasa analizleri | konu ile ilgili ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Tarım sektöründeki planın önemi | konu ile ilgili ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 38 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 1,52 | ||
AKTS | 2 AKTS |