AB209 Sporda Öğretim Yöntemleri

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB209
Ad Sporda Öğretim Yöntemleri
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Antrenör eğitiminde öğretim modellerini, öğretim stratejilerini,öğretim yöntem ve tekniklerini, ortam düzenlemeyi ve teknolojiyi kullanabilecektir.

Dersin İçeriği

Spor eğitimi programının felsefesi ve özellikleri: Spor alanının öğretiminde gözönüne alınması gereken özellikler ve ilkeler.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Beden Eğitimi ve Spor'da Özel Öğretim Yöntemleri. İsmail Hakkı Harmandar.Nobel Yayınevi

Notlar

Beden Eğitimi Ve Sporda Özel Öğretim Yöntemleri Ahmet ÇÖNDÜ Nobel Yayınevi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 etkili antrenör davranışlarının neler olduğunu açıklayabilecektir.
ÖÇ02 antrenör hazırlama sürecinde dikkat edilmesi gereken özelliklere karar verebilecektir.
ÖÇ03 antrenörlük mesleğine eleştirel bakabilecektir.
ÖÇ04 antrenörlük mesleği ile eğitim alanındaki diğer meslekleri karşılaştırır.
ÖÇ05 antrenörlük mesleğinin geleceğini sorgular.
ÖÇ06 öğretim modellerini tanımlar
ÖÇ07 öğretim stratejilerini yorumlar
ÖÇ08 öğretim yöntemlerini uygular
ÖÇ09 öğretim de ölçme-değerlendirme tekniklerini uygular


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 4
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Spor eğitimi programının felsefesi ve özellikleri: Spor alanının öğretiminde gözönüne alınması gereken özellikler ve ilkeler. anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Öğretim etkinliklerinin planlanması. anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Aşamalı sınıflamaya uygun amaç ve davranışsal amaç yazma; amaçların davranışa dönüştürülmesi. anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 öğretim yönteminin tanımı, öğretim yönteminin seçimini etkileyen faktörler. anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Komut yöntemi,Alıştırma yöntemi. anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 İşbrliği yöntemi,Kendini denetleme yöntemi. anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Katılım yöntemi, Yönlendirilmiş buluş yöntemi. anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav arasınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Karma yöntem. anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Problem çözme yöntemi anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 genel spor eğitimi programı hazırlama, Kişisel program öğrencinin tasarımı, anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 sporda ölçme-değerlendirme anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Bir meslek olarak Antrenörün öğretmenliği anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Antrenör tipleri anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Spor öğretiminde öğretim teknolojisinden yararlanma. anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları yarıyıl sonu sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları yarıyıl sonu sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.05.2023 12:19