Genel Bilgi
Kod | AB220 |
Ad | Pilates |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. BANU NURDAN ÖZSU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BANU NURDAN ÖZSU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Pilates eğitimine ilişkin teknik çalışmaların uygulanabilmesine için doğru bir temelin yerleştirilmesi ve becerilerin öğrencilere kavratılması.
Dersin İçeriği
Eğitimde ,temel pilates algılamaya yönelik çalışmalar ve bunların harekete uygulanması .Temel yer çalışmaları.
Dersin Ön Koşulu
Yok.
Kaynaklar
Pilates Anatomisi, A. Ellsworth. Pilates Uyumlu Beden Kontrolü, p. Lemond. Pilates Eğitmenler için El Kitabı, Hipokrat kitabevi.
Notlar
12 Haftalık Pilates Mat Egzersizinin 14-15 Yaş Voleybol Kız Öğrencilerinin Bazı Biyomotor Özellikler Ve Teknik Performans Üzerine Etkilerinin İncelenmesi, Sakarya Üniversitesi, 2018.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır. |
ÖÇ02 | Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır. |
ÖÇ03 | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. İlgili kavramları/kuramları açıklar. İlgili kavram/kuramların geçerliliğini tartışır. |
ÖÇ04 | Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma becerisi kazanır. Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramları açıklar. |
ÖÇ05 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. |
ÖÇ06 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Eğitim programının yararları açıklar. Eğitim programının özellikleri açıklar. |
ÖÇ07 | Spor organizasyonları düzenler. Beden eğitimi ve spor alanında bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. |
ÖÇ08 | Spor organizasyonları yürütür. Beden eğitimi ve spor alanında bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. |
ÖÇ09 | 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Beden eğitimi ve spor öğretim programlarının geçmişten günümüzegelişimini açıklar. |
ÖÇ10 | Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. Güncel beden eğitimi ve spor öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler açıklar. |
ÖÇ11 | Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır. Öğrenme ve alt öğrenme alanlarıni analiz eder. |
ÖÇ12 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. |
ÖÇ13 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. Beden eğitimi ve spor alanında bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. |
ÖÇ14 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
ÖÇ15 | Beden eğitimi ve spor alanında bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Ölçme değerlendirme yaklaşımı ve öğretmen yeterliliklerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 1 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Pilates ile ilgili temel tanımlar. | Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Joseph Hubertus Pilates kimdir. | Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Pilates tarihi. | Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Pilatesin Prensipleri. | Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Postür ve nefes çalışması. | Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
6 | Pilates temel hareketleri. | Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Yer hareketlerine hazırlık. | Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Omurganın doğal duruşu. | Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Hamile kedi pozisyonu. Sfenks pozisyonu. Yan imprint duruşu. Muz duruşu. | Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Yüz hareketi, yukarı yuvarlanma hareketi, tek bacak daire hareketi. | Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Geriye yuvarlanma. Tek bacak esnetme. Çift bacak esnetme. | Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Omurga esnetmesi. Testere. | Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Tek bacak tekme. Çift bacak tekme. Fok hareketi. | Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
15 | Sınava hazırlık çalışmaları. | Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,72 | ||
AKTS | 5 AKTS |