Genel Bilgi
Kod | AB224 |
Ad | Sporda Müsabaka Analizi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SUNAY ATAKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SUNAY ATAKAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sporda hareket ve müsabaka analizi konusunda temel torik bilgi paylaşımı sonrası, branşlara özgü olarak farklı tekniklerde, pratik uygulamalar yoluyla bilgi ve beceri kazandırmak amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Sporda hareket ve müsabaka analizi konusunda teorik ve pratik program ve uygulamalar yer almaktadır.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
MÜSABAKA ANALİZİ VE DEĞERLENDİRME
Notlar
www.fatihkiyici.com
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Antrenman kavramını yorumlar. |
ÖÇ02 | Antrenman kavramı çerçevesinde antrenmanın temel ilkelerini analiz edebilecektir |
ÖÇ03 | Antrenörün çalışma yöntemlerini analiz edebilecektir. |
ÖÇ04 | Antrenör eğitimini tartışabilecektir. |
ÖÇ05 | Gözlem ve değerlendirmenin tanımı ve amaçları |
ÖÇ06 | Analiz yapılırken dikkat edilmesi gereken noktalar |
ÖÇ07 | Gözlem çeşitleri, serbest gözlem |
ÖÇ08 | Yazılı gözlem örnekleri |
ÖÇ09 | Bilgisayar yardımlı analiz yöntemleri |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 4 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Müsabaka Analizinin Tarihsel Gelişimi | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | 2. Müsabaka Analizinin Tarihsel Gelişimi incelenmesi | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Müsabaka Analizinin Önemi ve Amacı | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Yarışma (Müsaba) Gözlem ve Gözlem formu | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Yarışma (Müsaba) Gözlem Formu ve Gözlem Çeşitleri | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Oyuncu ve Maç İzleme | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Takım Analizi | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Takım Analizi ( Farklı Branşlar) | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Bireysel branşlar Analizi | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Bireysel branşlar Analizi ( Farklı Branşlar) | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Rakip Analizi | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Maç Analizinde Performans Bileşenleri | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Maç Analiz Yöntemleri | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Maç Analiz Yöntemleri ve Yaygın Olarak Kullanılan Programlar | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |