Genel Bilgi
Kod | BAT123 |
Ad | Tarım Ekonomisi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. İLKAY ŞEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. İLKAY ŞEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çağdaş bilgi ve beceri ile donanmış, tarım, tarıma dayalı sanayiler (özellikle gıda sanayi), doğal kaynaklar ve çevre alanlarında ekonomik sorunları bilen, bu sorunlara bilimsel çözümler üretebilecek bireyler edindirmektir.
Dersin İçeriği
Ekonomi ile İlgili Temel Kavramlar, - Her Ekonominin Karşılaştığı Temel Sorunlar ve Ekonomik Sistemler, - Piyasa Kavramı ve Piyasa Çeşitleri, - Fiyat Teorisi, - Tüketim Teorisi, - Üretim Teorisi, - Üretim Masrafları, - Tam Rekabet Piyasasında Denge, - Monopol Piyasada Denge, - Makro ekonomide temel göstergeler işlenecektir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Tarım Ekonomisi, Prof. Dr. Ahmet Erkuş ve ark., A.Ü. Ziraat Fakültesi, Ankara,
Notlar
Öğretim üyesince hazırlanan ve sürekli güncellenen ders notları ve slaytlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ekonomik problemleri açıklar. |
ÖÇ02 | Ekonomik problemlerin işlevlerini açıklar. |
ÖÇ03 | Ekonomide değişkenler arasındaki ilişkileri (grafiksel, sayısal ve sözel) açıklar. |
ÖÇ04 | Günlük ekonomik olayları ifadeleriyle açıklar. |
ÖÇ05 | Tarım işletmeciliğinde ve tarım sektöründe karşılaşılan problemlerin ekonomik boyutunu açıklar. |
ÖÇ06 | Ekonominin önemini kendi ifadeleriyle açıklar. |
ÖÇ07 | Tarım ekonomisinin amaçlarını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlar ve yetiştirir | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygular | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirir ve analiz eder | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme becerisi kazanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olur | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olur ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilir ve işletebilir | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel iletişim becerilerini kazanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tarım ekonomisine giriş; tanımlar, işlevler | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Ekonomi biliminin temel kavramları, | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Tarım sektörünün ulusal ekonomiye katkıları | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
4 | Tarım ekonomisinde başlıca ilkeler | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Talep ve arz kavramları, talep ve arzdaki değişmeler | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Üretim faktörleri (Toprak, Sermaye) | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Talep ve arz esneklikleri | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tüketici tercihleri, fayda, tüketici dengesi ve fayda maksimizasyonu | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Üretim faktörleri (İşgücü, girişimcilik) | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
11 | Tarımsal pazarlama | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Tarımda örgütlenmenin önemi; örgütlenme çeşitleri; kooperatifler; ilkeleri, çeşitleri, görevleri, sorunları ve geçirdiği değişimler | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Tarım politikası | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Tam rekabet piyasasında durumlar | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
15 | Tarımsal işletmelerde yıllık faaliyet sonuçlarının değerlendirilmesi | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |