Genel Bilgi
Kod | AB303 |
Ad | Antrenman Bilimi I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MEHMET VURAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MEHMET VURAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Antrenman Bilgisi konusundaki temel kavramları öğretip, bu konularda bilgi sahibi yapmak.
Dersin İçeriği
Antrenman Nedir. Antrenmanın Amaçları Nelerdir. Beceri ve Spor Dallarının Sınıflaması. Antrenman Sistemi. Uyum. Doruklama. Sürantrenman. Dayanıklılık antrenmanı. Antrenman İlkeleri. Antrenman Ögeleri. Yüklenme şiddeti Hesaplama. Yüklenme Yöntemleri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Bompa T.O. Antrenman Kuramı ve Yöntemi. Ankara. Bağırgan Yayınevi.1998
Notlar
Muratlı S. Çocuk ve Spor. Ankara. 2. Baskı. Bağırgan Yayınevi.1997 Muratlı S- Kalyoncu O. Şahin G. Antrenman ve Müsabaka. İstanbul. 2. Baskı. Ladin Matbası. 2007 Dündar U. Antrenman Teorisi. Ankara 6. Baskı. Nobel Yayınevi. 2003 Özer K. Fiziksel Uygunluk. Ankara. 2. Baskı. Nobel Yayınevi. 2006 Sevim Y. Antrenman Bilgisi. Ankara. 6. Baskı. Nobel Yayınevi. 2006 Yücetürk A.Y. Antrenman Kavramı Prensipleri Planı. Matwejew L.P. Sporsal Antrenman Dönemlemesi. Ankara. Bağırgan Yayınevi.2004 Konter E. Futbolda Süratin Teori ve Pratiği. Ankara. Bağırgan Yayınevi.1997 Olaru A.M- Öztürk F. Sportif Antrenman Teori ve Metodolojisi. Adana. Çukurova Üniversitesi Basımevi.1994
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Antrenman temel ve terminolojiyi bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ02 | Antrenmanın Amaçları ve Sistemlerini bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ03 | Antrenmana uyum ve adaptasyon hakkında bilgiyi bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ04 | Fazla Tamlama döngüsü ve Azaltım antrenmanını bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ05 | Enerji kaynaklarını tasnif etmesini bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ06 | Antrenman İlkelerini (Etkin katılım, Çok yönlü gelişim, Özelleşme ve Bireyselleşme İlkesi) bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ07 | Antrenman Etmenlerinden Fiziksel ve Teknik hazırlığa etki eden faktörleri bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ08 | Antrenman Etmenlerinden Taktik hazırlık, Teknik ve Taktik hazırlığı geliştirmeye etki eden faktörleri bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ09 | Antrenman Ögelerini bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ10 | Doruklama periyodunu bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ11 | Sürantrenmanın zararlarını bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ12 | Antrenman ve Müsabaka sonrası toparlanmanın faydalarını bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Antrenman tanımı kavram ve terminolojisi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Antrenmanın Amaçları ve sistemleri. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Antrenmana uyum ve adaptasyon. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Fazla Tamlama döngüsü ve Azaltım antrenmanı. | Kaynak okuma, literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Enerji Kaynakları bireysel ve takım sporlarında enerji ihtiyaçlarının belirlenmesi. | Kaynak okuma, literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Etkin katılım,Çok yönlü gelişim. Özelleşme ve Bireyselleşme İlkesi. | Kaynak okuma, literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Antrenman İlkeleri (Çeşitlilik, Antrenman sürecini biçimlendirme ve Aşamalı artan yüklenme ilkesi). | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümleri inceleme, okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | vize sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Fiziksel ve Teknik hazırlık. | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümleri inceleme, okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Antrenman Etmenlerinden Taktik hazırlık, Teknik ve Taktik hazırlığı geliştirme. | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümleri inceleme, okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Antrenman Ögeleri(Antrenmanın Şiddeti, Kapsam ve Sıklığı). | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümleri inceleme, okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
12 | Antrenman Ögeleri | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümleri inceleme, okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Antrenman Durumları (Doruklama) | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümleri inceleme, okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Antrenman Durumları (Sürantrenman-Aşırı antrenman) | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümleri inceleme, okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Antrenman ve Müsabaka sonrası toparlanma, | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümleri inceleme, okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |