Genel Bilgi
| Birim | FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ |
| PSİKOLOJİ PR. | |
| Kod | PSI445 |
| Ad | Toplumsal Cinsiyet |
| Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 5 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Meryem Berrin BULUT |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. Meryem Berrin BULUT
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin genel amacı toplumsal cinsiyet eşitliği ile ilgili mesleki kavramları ve teorileri konusunda genel bir anlayış kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği şu konulardan oluşmaktadır;, gelişim özellikleri, cinsiyet ve cinsiyet rolleri gelişim özellikleri, sosyal gelişim özellikleri vb.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Toplumsal Cinsiyet. (Zehra N. DÖKMEN);
Notlar
Toplumsal Cinsiyet Tartışmaları ( Feryal SAYGILIGİL); Toplumsal Cinsiyet: pdr'de güncel konular
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Psikolojide toplumsal cinsiyeti kavrar. |
| ÖÇ02 | Kavramları kavrar ve orijinal çözümlerle gelir. |
| ÖÇ03 | Toplumsal cinsiyet ile ilgili temel kavramları değerlendirir ve kullanır. |
| ÖÇ04 | Toplumsal Cinsiyet ve kadın konusunu anlar. |
| ÖÇ05 | Toplumsal cinsiyet ve ayrımcılığı kavrar. |
| ÖÇ06 | Ferminist kuramları öğrenir. |
| ÖÇ07 | Toplumsal cinsiyet kuramlarını öğrenir. |
| ÖÇ08 | Toplumsal cinsiyette kadına yönelik şiddeti kavrar. |
| ÖÇ09 | Toplumsal cinsiyette kadın, namus, bekaret gibi konuları öğrenir |
| ÖÇ10 | Eril, dişil ve androjenite gibi cinsiyet rollerini değerlendirir |
| ÖÇ11 | Toplumsal cinsiyet kalıpyargıları ve ön yargıları kavrar |
| ÖÇ12 | Toplumsal cinsiyet ve çeşitliliği kavrar |
| ÖÇ13 | Kadın ve erkekler arasındaki cinsiyet farklılıklarını değerlendirebilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojinin kuramsal ve uygulama alanlarına yönelik yaklaşım ve kavramları açıklar | 1 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikoloji bilimiyle ilgili diğer temel bilim alanlarını (örn., sosyoloji, biyoloji, felsefe) tanır, disiplinler arası ilişkiyi kurarak multidisipliner çalışır. | 5 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojinin gelişimini tarihsel perspektiften değerlendirir | 2 |
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojinin uygulama alanlarına yönelik kazandığı bilgileri uygular. | 1 |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirerek psikolojinin yöntem ve tekniklerine uygular. | 5 |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini bilimsel yöntemlerle çalışır. | 3 |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel ve uygulamalı psikoloji araştırmalarını yürütür. | 2 |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Disiplinlerarası ekip içinde psikoloji biliminin yöntem ve tekniklerini uygular. | |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikoloji bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | 2 |
| PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır | 4 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilinci gösterir. | 4 |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır | 2 |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 2 |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere farkındalık gösterir. | 5 |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliğinde ifade edilen mesleki duyarlılıkları gösterir. | 5 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Psikolojide toplumsal cinsiyet | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
| 2 | Toplumsal cinsiyet ile ilgili temel kavramlar | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
| 3 | Toplumsal Cinsiyet ve kadın | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
| 4 | Toplumsal cinsiyet ve ayrımcılık | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
| 5 | Ferminist kuramlar | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
| 6 | Toplumsal cinsiyet kuramları | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
| 7 | Toplumsal cinsiyette kadına yönelik şiddet | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
| 9 | Toplumsal cinsiyette kadın, namus, bekaret | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
| 10 | Eril, dişil ve androjenite gibi cinsiyet rolleri | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 11 | Toplumsal cinsiyet ve önyargı | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 12 | Toplumsal cinsiyet ve önyargı 2 | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 13 | Toplumsal cinsiyet ve çeşitlilik | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 14 | Toplumsal cinsiyet ve çeşitlilik 2 | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 15 | Kitle iletişim araçları ve ayrımcılık | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
| AKTS | 5 AKTS | ||