Genel Bilgi
Dersin Amacı / Hedefi
Günümüz teknolojisinde kullanılan Yüksek Sıcaklık (HTc) süperiletkenliğinin fiziksel özelliklerini öğretmek
Dersin İçeriği
İletkenlik ve iletkenlik mekanizmalarına genel bir bakış; Üstün iletkenlik ve süperiletkenlik arasındaki ilişkinin incelenmesi; Süperiletkenliğin kaynağı; Meissner olayı 1 tip ve 2 tip süperiletkenler; Akı kuantumlanması ve Vorteks durumu;Kritik Durum Modelleri; Yüksek Sıcaklık Süperiletken aileleri tanımak; Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerinin fiziksel özellikleri; Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerinin elektriksel özellikleri; Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerinin magnetik özellikleri; Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerinin ısısal özellikleri; Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerinin mekanik özellikleri;Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerine katkılamanın etkileri; Süperiletkenlerin Hazırlama Yöntemleri
Dersin Ön Koşulu
Ön Koşul Bulunmuyor
Kaynaklar
Introduction to High Temperature Superconductivity T P Sheahen Introduction to Superconductivity M Tinkham
Notlar
İnternetten Araştırma
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Süperiletkenlerin bazı parametreleri olan kritik sıcaklık, kritik manyetik alan ve kritik akım yoğunluğu kavramları tanımlar. |
ÖÇ02 | Süperiletkenliğin tarihsel gelişimini sıralar. |
ÖÇ03 | Meissner etkisini açıklar. |
ÖÇ04 | I. Tip ve II. Tip süperiletkenler arasındaki farkları açıklar |
ÖÇ05 | Vorteks durumunu açıklar |
ÖÇ06 | Yüksek Sıcaklık Süperiletkenleri tanır. |
ÖÇ07 | Yüksek sıcaklık süperiletkenlerinin elektriksel özelliklerini açıklar. |
ÖÇ08 | Yüksek sıcaklık süperiletkenlerinin manyetik özelliklerini açıklar. |
ÖÇ09 | Yüksek sıcaklık süperiletkenlerinin ısısal özelliklerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında deneyleri tasarlar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İletkenlik ve iletkenlik mekanizmalarına genel bir bakış | Ders Kitabının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Üstün iletkenlik ve süperiletkenlik arasındaki ilişkinin incelenmesi | Ders Kitabının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Süperiletkenliğin kaynağı | Ders Kitabının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Meissner olayı 1 tip ve 2 tip süperiletkenler | Ders Kitabının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Akı kuantumlanması ve Vorteks durumu | Ders Kitabının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
6 | Kritik Durum Modelleri | Ders Kitabının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Yüksek Sıcaklık Süperiletken aileleri tanımak | Ders Kitabının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ders Notları ile çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerinin fiziksel özellikleri | Ders Kitabının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
10 | Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerinin elektriksel özellikleri | Ders Kitabının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
11 | Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerinin magnetik özellikleri | Ders Kitabının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
12 | Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerinin ısısal özellikleri | Ders Kitabının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerinin mekanik özellikleri | Ders Kitabının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
14 | Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerine katkılamanın etkileri | Ders Kitabının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
15 | Süperiletkenlerin Hazırlama Yöntemleri | Ders Kitabının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notları ile çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ile çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 10 | 120 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |