Genel Bilgi
Dersin Amacı / Hedefi
Fizikçilere mesleki ve bilimsel etik kuralları öğretmektir.
Dersin İçeriği
Etik Kavramı, Etik kuralları ve toplum ilişkisi; Mesleki Etik İlkeleri; Etik Değerlere Uygun Davranışların Sonuçları ; Toplumsal Yozlaşma ve Etik ; Mesleki Etik; İş Hayatında Etik Ve Etik Dışı Konular; İş Etiğinde Uygun Davranışların Sonuçları, İş Yerinde Etik Ortam Sağlamak; Farklı Mesleklerde Etik İlkeler; Çalışanların Etik Profilleri ve Etik Liderli, İş Etiğine Uygun Ortamda Çalışmak; Bilimsel Etik Kuralları; Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği; Bilim Etiği ve Araştırmada Dürüstlük İlkeleri; Bilimin Farklı Boyutları ve Etik, Bilimsel araştırma ahlakı; Yayın Ahlakı, Eğitim, Üniversiteler ve Bilim İnsanları Meslek Etiği, Etik ihlallerine karşı alınması gereken önlemler ve Etik Eğitimi, Etik Kurulları Publication Ethics; Education, Universities and Scientists Professional Ethics, Measures to be taken against ethical violations and Ethics Education, Ethics CommitteesPerforms the analysis of mixed circuits
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Prof. Dr. Hüseyin Ali Kutlu, Meslek Etiği, Nobel Kitabevi, 2020. Türkiye Bilimler Akademisi Bilim Etiği Komisyonu, Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları, Türkiye Bilimsel Akademisi (TÜBA)Yayınları
Notlar
Internet veri tabanları ve açık kaynaklardan üzerinden makaleler ve kitaplar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mesleki Etik İlkeleri bilir |
ÖÇ02 | Etik Kavramı, Etik kuralları ve toplum ilişkisi açıklar |
ÖÇ03 | Etik Değerlere Uygun Davranışların Sonuçlarını Yorumlar |
ÖÇ04 | Toplumsal Yozlaşma ve Etik davranışları açıklar |
ÖÇ05 | Mesleki Etik davranışları açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında deneyleri tasarlar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 2 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Etik Kavramı, Etik kuralları ve toplum ilişkisi | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Mesleki Etik İlkeleri | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Etik Değerlere Uygun Davranışların Sonuçları | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Toplumsal Yozlaşma ve Etik | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Mesleki Etik | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | İş Hayatında Etik Ve Etik Dışı Konular | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | İş Etiğinde Uygun Davranışların Sonuçları, İş Yerinde Etik Ortam Sağlamak | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
9 | Farklı Mesleklerde Etik İlkeler | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Bilimsel Etik Kuralları | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
11 | Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Bilim Etiği ve Araştırmada Dürüstlük İlkeleri | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Bilimin Farklı Boyutları ve Etik, Bilimsel araştırma ahlakı | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | 14. Yayın Ahlakı, Eğitim, Üniversiteler ve Bilim İnsanları Meslek Etiği | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Etik ihlallerine karşı alınması gereken önlemler ve Etik Eğitimi, Etik Kurulları | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konular çalışılacaktır ve bunlarla ilgili problemler çözülecektir | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konular çalışılacaktır ve bunlarla ilgili problemler çözülecektir | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,72 | ||
AKTS | 6 AKTS |