GZS426 SİYASAL İLETİŞİM

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GZS426
Ad SİYASAL İLETİŞİM
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi GÜLCENNET ÖZTÜRK ÇELEBİ


Dersin Amacı

Siyaset, propaganda ve siyasal iletişim arasındaki bağlantıyı genel seçim örnekleri üzerinden açıklamak açamlanmaktadır. Türkiye'den ve dünyadan örneklerle bir seçimin, lider profilinin, dönemin toplumsal ve ekonomik koşullarının kampanyalardaki yansımalarını anlamak ve seçim, lider ve seçmen tercihi kavramlarına siyasal iletişim bağlamından bakabilmek hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

Siyasal iletişim ve propaganda kavramlarını da göz önünde bulundurarak, Türkiye'nin çok partili siyasal yaşamını bütün örnekleriyle aktarmaktadır. Türkiye'nin genel seçimleri siyasal iletişim örnekleri kapsamında irdelenmekte ve dönemin koşulları ve siyasal kampanyalar arasındaki bağlantı açıklanmaktadır. Ayrıca seçim kampanyaları bütün yönleriyle irdelenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Necati Özkan, Seçim Kazandıran Kampanyalar, 2004, İstanbul: MediaCat Oya Tokgöz, Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim, 2010, Ankara: İmge Kitabevi Oya Tokgöz, Siyasal İletişimi Anlamak, 2008, Ankara: İmge Kitabevi Abdullah Özkan, Siyasal İletişim, 2004, İstanbul: Nesil Yayınları.

Notlar

Necati Özkan, Seçim Kazandıran Kampanyalar, 2004, İstanbul: MediaCat Oya Tokgöz, Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim, 2010, Ankara: İmge Kitabevi Oya Tokgöz, Siyasal İletişimi Anlamak, 2008, Ankara: İmge Kitabevi Abdullah Özkan, Siyasal İletişim, 2004, İstanbul: Nesil Yayınları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Siyasal iletişim alanındaki temel kavramları ve siyasal iletişim modellerini tanır.
ÖÇ02 Disiplinlerarası bir perspektifle siyaset ve iletişim kavramları arasındaki bağlantıları tanır ve sentezler.
ÖÇ03 Modern siyasal ortamda iletişimin rolünü tanımlar.
ÖÇ04 Bireysel, yerel, ulusal ve uluslararası siyasal iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir.
ÖÇ05 opluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına siyasal projeler geliştirir, organizasyon, liderlik ve girişimcilik becerilerini geliştirir ve kullanır.
ÖÇ06 Siyasal iletişim alanında yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı, sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder.
ÖÇ07 Siyasal kampanya ve reklamların seçmenler ve siyasi liderlerin imajları üzerindeki etkilerini açıklamakta kuramsal bilgileri kullanır.
ÖÇ08 Siyasal iletişim alanında etikilkeleri tanır ve gündelik yaşamında tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir.
ÖÇ09 Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler ve siyasal iletişim açısından eleştirel bir bakışla yorumlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Medya ve iletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları bilir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirilen haber üretim modellerini ve yeni yaklaşımları kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gazetecilik başta olmak üzere, iletişim ve kitle iletişim sistemlerine ilişkin kavramları öğrenir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili iletişim kurma yeteneği kazanarak, iletişim süreçlerinin temel dinamiklerini bilir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim modellerini, sosyolojik, psikolojik, ekonomik koşullarla birlikte öğrenir. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her türlü basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) organizasyonlarına haber üretir, haberleri edit eder ve yönetir
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Profesyonel bir yaklaşımla olaylara eğilir, kritik durumlarda rasyonel aklı ve bilgiyi dikkate alarak, sorunları ya da durumları bilimsel düzlemde çözümlemeye çalışır 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Basın fotoğrafçılığı başta olmak üzere birçok fotoğrafçılık alanında fotoğraf çekimleri yapar. 1
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Medya organizasyonlarında yer alan içerikleri değerlendirerek, mevcut sorunları ve eksiklikleri tespit eder, bu tür sorunların giderilmesinde etkin rol alır. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, iletişim yöneticisi gibi görevleri üstlenir 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her türlü ulusal ve uluslararası basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) kuruluşlarında çalışır 3
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yeni işleri ve görevleri kolaylıkla kavrar; gelişen ve değişen dünyada ve profesyonel yaşamda yeni oluşumlara ve akımlara kolaylıkla uyum sağlar 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gelişmekte olan yeni iletişim teknolojilerine uygun içerikler üretme becerisi kazanır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Hem bireysel hem de toplumsal süreçleri kavrayabilecek empati yeteneği kazanır. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Karar alma, karar süreçlerine katılmada özgüvenli olur ve bu gibi durumlarda oluşabilecek durumların mesuliyetini üstlenir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bağımsız/bireysel çalışma yeteneği edinmekle birlikte, kolektif çalışmalarda da yer alabilir ve yeni ortamlara, gruplara uyum sağlamada başarılı olur 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumsal uzlaşıyı ve barışı destekler; her türlü çatışma durumlarında aracı bir mekanizma görevi üstlenerek, iletişim hakkını öncelikli görür ve sorunları barışçıl, insani yollardan çözmeye uğraşır 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını birbiriyle sentezleyecek bilince ulaşır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplum ve kolektivizm bilinci yüksek olur, bireysel yaşamda başarılı olabileceği gibi, toplumsal sistemde de üzerine düşen görevleri yerine getirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal ve beşeri bilimler başta olmak üzere çeşitli bilim dallarında yetkinlik kazanır ve disiplinlerarası çalışmalarda bulunur, bu tür çalışmaları analiz eder 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Siyasal iletişim ve propaganda Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
3 Parlementoların ortaya çıkışı, lider ve seçmen kavramları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Türkiye'nin çok partili siyasal yaşamı ve ilk seçimleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Beyin Fırtınası
5 DP ve CHP'den seçim kampanyası örnekleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Beyin Fırtınası
6 60'lı yıllardan 12 Eylül'e Türkiye'nin seçim kampanyaları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay
7 1990'larda seçim kampanyaları ve dönemin koşulları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay
8 Ara Sınav Tüm notlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Bir seçim kampanyası nasıl hazırlanır Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay
10 Öğrenci uygulamaları üzerinden örnekler Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
11 Öğrenci uygulamaları üzerinden örnekler II Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması
12 Öğrenci uygulamaları üzerinden örnekler III Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
13 Dünyadan örneklerle seçim kampanyaları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
14 2000'li yıllarda seçimler ve siyasal iletişim Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
15 Genel değerlendirme Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Bütün notlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Bütün notlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS