Genel Bilgi
Kod | GZT406 |
Ad | MEZUNİYET PROJESİ II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. FİLİZ YILDIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. FİLİZ YILDIZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ONUR DURSUN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. Zeynep ÖZARSLAN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. SEVDA ÜNAL (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) (E Grubu) () |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı öğrencilerin dönem sonunda bir gazete, dergi ya da dijital haber sitesi üretmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Dersin içeriği öğrencilerin bir gazete, dergi ya da dijital haber sitesi hazırlayarak medya ortamında sunmalarını sağlayacak yönlendirmeler ve teorik bilgilerden oluşmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Haber Nasıl Okunur?, Kemal Aslan, Anahtar Kitaplar Yayınevi, 2004. TV Haberlerinde İdeoloji, Çiler Dursun, İmge Kitabevi, 2001. M.Ayşe İnal, Haberi Okumak, Temuçin Yayınları, 1996.Temel Gazetecilik, Oya Tokgöz, Ankara: İmge Kitabevi, 2000. Korkmaz Alemdar & Ruhdan Uzun, Herkes için gazetecilik, Ankara:Siyasal Kitabevi, 2019.
Notlar
Gazeteler ve dergiler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Katılımcılar gazetecilik üretim süreçlerini öğrenirler |
ÖÇ02 | Katılımcılar profesyonel gazetecilik kodları doğrultusunda içerik üretebilirler |
ÖÇ03 | Katılımcılar gazeteyi, dergiyi ya da dijital haber sitesini hazırlamak için gerekli tüm süreçleri öğrenirler |
ÖÇ04 | Katılımcılar gazeteyi ,dergiyi ya da dijital haber sitesini hazırlamak için gerekli tüm süreçleri deneyimlerler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Medya ve iletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları bilir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geliştirilen haber üretim modellerini ve yeni yaklaşımları kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gazetecilik başta olmak üzere, iletişim ve kitle iletişim sistemlerine ilişkin kavramları öğrenir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili iletişim kurma yeteneği kazanarak, iletişim süreçlerinin temel dinamiklerini bilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim modellerini, sosyolojik, psikolojik, ekonomik koşullarla birlikte öğrenir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Her türlü basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) organizasyonlarına haber üretir, haberleri edit eder ve yönetir | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel bir yaklaşımla olaylara eğilir, kritik durumlarda rasyonel aklı ve bilgiyi dikkate alarak, sorunları ya da durumları bilimsel düzlemde çözümlemeye çalışır | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Basın fotoğrafçılığı başta olmak üzere birçok fotoğrafçılık alanında fotoğraf çekimleri yapar. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Medya organizasyonlarında yer alan içerikleri değerlendirerek, mevcut sorunları ve eksiklikleri tespit eder, bu tür sorunların giderilmesinde etkin rol alır. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, iletişim yöneticisi gibi görevleri üstlenir | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Her türlü ulusal ve uluslararası basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) kuruluşlarında çalışır | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni işleri ve görevleri kolaylıkla kavrar; gelişen ve değişen dünyada ve profesyonel yaşamda yeni oluşumlara ve akımlara kolaylıkla uyum sağlar | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gelişmekte olan yeni iletişim teknolojilerine uygun içerikler üretme becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hem bireysel hem de toplumsal süreçleri kavrayabilecek empati yeteneği kazanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karar alma, karar süreçlerine katılmada özgüvenli olur ve bu gibi durumlarda oluşabilecek durumların mesuliyetini üstlenir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bağımsız/bireysel çalışma yeteneği edinmekle birlikte, kolektif çalışmalarda da yer alabilir ve yeni ortamlara, gruplara uyum sağlamada başarılı olur | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal uzlaşıyı ve barışı destekler; her türlü çatışma durumlarında aracı bir mekanizma görevi üstlenerek, iletişim hakkını öncelikli görür ve sorunları barışçıl, insani yollardan çözmeye uğraşır | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını birbiriyle sentezleyecek bilince ulaşır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplum ve kolektivizm bilinci yüksek olur, bireysel yaşamda başarılı olabileceği gibi, toplumsal sistemde de üzerine düşen görevleri yerine getirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal ve beşeri bilimler başta olmak üzere çeşitli bilim dallarında yetkinlik kazanır ve disiplinlerarası çalışmalarda bulunur, bu tür çalışmaları analiz eder |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, kurallar, kaynaklar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Mezuniyet projesinin amacı ve kapsamı | Proje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Katılımcıların gruplandırılması | Proje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Gazete ve dergi yapım süreçleri | Proje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Dijital haber sitesi yapım süreçleri | Proje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Literatür taraması | Proje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Literatür taraması 2 | Proje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Proje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
9 | Proje taslaklarının incelenmesi ve öğrencilerle görüşme | Proje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Proje taslaklarının incelenmesi ve öğrencilerle görüşme 2 | Proje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Proje taslaklarının incelenmesi ve öğrencilerle görüşme 3 | Proje | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Anlatım |
12 | Proje taslaklarının incelenmesi ve öğrencilerle görüşme 4 | Proje | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Anlatım |
13 | Proje taslaklarının incelenmesi ve öğrencilerle görüşme 5 | Proje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Proje taslaklarının incelenmesi ve öğrencilerle görüşme 6 | Proje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Projelerin sunumu ve değerlendirme | Proje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 3 | 18 | 54 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 184 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,36 | ||
AKTS | 7 AKTS |