Genel Bilgi
Kod | ICM209 |
Ad | Çevre Denetimi 1 |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi FEHİME YEŞİM GÜRANİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. Gözde ALTIPARMAKOĞLU SAKARYA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İç Mekanda aydınlatma ile ilgili tercihlerin yapılması. Kullanıcı ve çevre için zarar vermeyecek aydınlatma tasarımının yapılması ve mevcut aydınlatma sistemlerinin değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Aydınlatmanın tanımı, Aydınlatma türleri; Doğal aydınlatma ve yapay aydınlatma. doğal aydınlatmanın iç mekana alınma biçimleri; avlu, kütlede açıklıklar. Yapay aydınlatma sistemleri, armatürler, İç mekanda aydınlatmanın etkisi ve ampul çeşitleri.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Aydınlatma Tasarımı ve Proje Uygulamaları, Adem Ünal
Notlar
İlgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu dersin sonunda öğrenci; aydınlatmanın amacını ve aydınlatma ile ilgili temel kavramları öğrenir. |
ÖÇ02 | Mekanın işlevine yönelik uygun aydınlatma biçimini tasarlamayı öğrenir. |
ÖÇ03 | Çalışma hayatında mimari çözümlemelerde yapay aydınlatma kaynaklarını seçim ve tasarım becerisi kazanır. |
ÖÇ04 | Aydınlatmanın, doğal ya da yapay olsun, mekan algısındaki önemini fark eder. |
ÖÇ05 | Aydınlatma sistemlerini ayırt eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin Amacı, Kapsamı, Değerlendirme Yöntemleri hakkında bilgi verilmesi. | Ders bilgi paketinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sağlıklı görme duyumu için gerekli Fiziksel, Fizyolojik, Psikolojik araçların incelenmesi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Göz ve görme (gözün optik özelliklerinin görme duyumu üzerindeki sonuçları, tayfsal duyarlılık, uyma (adaptasyon) karşıtlık, kamaşma) | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Aydınlatmanın niteliğini oluşturan kavramlar | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Işığın doğrultusal yapısı, gölge niteliği, aydınlık yüzeyin dağılım özellikleri, parıltı | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Işığın tayfsal yapısı: Renk Kavramı (Renk Sistemleri, Rengin tanımlama kriterleri) | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Aydınlatmanın niceliğini oluşturan kavramlar, ışık akısı, ışık şiddeti, aydınlık düzeyi, parıltı. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders notları ve kaynak okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Aydınlatma şekilleri: Aşağı doğru, yukarı doğru, çalışma yüzeyi aydınlatması | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Aydınlatma şekilleri: bir ray üzerinde hareket edebilen, lineer, estetik amaçlı aydınlatma biçimleri | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Işık kaynakları: lamba tipleri, lamba seçim ve kullanım esasları. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Normal enkandesan (akkor telli) lamba, fluoresan, gaz ve madensel buharlı deşarj ampulleri. | Uygulama araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Örneklerle Aydınlatma Tasarımı -1 | Uygulama araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Örneklerle Aydınlatma Tasarımı-2 | Uygulama araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Örneklerle Aydınlatma Tasarımı -3 | Uygulama araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve kaynak okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve kaynak okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |