ICM209 Çevre Denetimi 1

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ICM209
Ad Çevre Denetimi 1
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi FEHİME YEŞİM GÜRANİ
Dersin Öğretim Elemanı Arş.Gör.Dr. Gözde ALTIPARMAKOĞLU SAKARYA (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

İç Mekanda aydınlatma ile ilgili tercihlerin yapılması. Kullanıcı ve çevre için zarar vermeyecek aydınlatma tasarımının yapılması ve mevcut aydınlatma sistemlerinin değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Aydınlatmanın tanımı, Aydınlatma türleri; Doğal aydınlatma ve yapay aydınlatma. doğal aydınlatmanın iç mekana alınma biçimleri; avlu, kütlede açıklıklar. Yapay aydınlatma sistemleri, armatürler, İç mekanda aydınlatmanın etkisi ve ampul çeşitleri.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Aydınlatma Tasarımı ve Proje Uygulamaları, Adem Ünal

Notlar

İlgili internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bu dersin sonunda öğrenci; aydınlatmanın amacını ve aydınlatma ile ilgili temel kavramları öğrenir.
ÖÇ02 Mekanın işlevine yönelik uygun aydınlatma biçimini tasarlamayı öğrenir.
ÖÇ03 Çalışma hayatında mimari çözümlemelerde yapay aydınlatma kaynaklarını seçim ve tasarım becerisi kazanır.
ÖÇ04 Aydınlatmanın, doğal ya da yapay olsun, mekan algısındaki önemini fark eder.
ÖÇ05 Aydınlatma sistemlerini ayırt eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır. 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin Amacı, Kapsamı, Değerlendirme Yöntemleri hakkında bilgi verilmesi. Ders bilgi paketinin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Sağlıklı görme duyumu için gerekli Fiziksel, Fizyolojik, Psikolojik araçların incelenmesi Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Göz ve görme (gözün optik özelliklerinin görme duyumu üzerindeki sonuçları, tayfsal duyarlılık, uyma (adaptasyon) karşıtlık, kamaşma) Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Aydınlatmanın niteliğini oluşturan kavramlar Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Işığın doğrultusal yapısı, gölge niteliği, aydınlık yüzeyin dağılım özellikleri, parıltı Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Işığın tayfsal yapısı: Renk Kavramı (Renk Sistemleri, Rengin tanımlama kriterleri) Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Aydınlatmanın niceliğini oluşturan kavramlar, ışık akısı, ışık şiddeti, aydınlık düzeyi, parıltı. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ders notları ve kaynak okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Aydınlatma şekilleri: Aşağı doğru, yukarı doğru, çalışma yüzeyi aydınlatması Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Aydınlatma şekilleri: bir ray üzerinde hareket edebilen, lineer, estetik amaçlı aydınlatma biçimleri Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Işık kaynakları: lamba tipleri, lamba seçim ve kullanım esasları. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Normal enkandesan (akkor telli) lamba, fluoresan, gaz ve madensel buharlı deşarj ampulleri. Uygulama araştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Örneklerle Aydınlatma Tasarımı -1 Uygulama araştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Örneklerle Aydınlatma Tasarımı-2 Uygulama araştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Örneklerle Aydınlatma Tasarımı -3 Uygulama araştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notları ve kaynak okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notları ve kaynak okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 04.05.2023 10:49