Genel Bilgi
Kod | ICM233 |
Ad | İç Mekan ve Mobilya Tarihi 1 |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUKADDES GÖZDE RAMAZANOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUKADDES GÖZDE RAMAZANOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tarihsel perspektif içinde mobilya ve iç mekanlardaki değişim ile mobilya- mekan ilişkilerinin irdelenmesini öğretmek.
Dersin İçeriği
İlk yerleşimlerden başlanarak, toplumsal ve teknolojik gelişimin etkisiyle mekan ile mobilyanın geçirdiği dönüşüm ve üsluplar kronolojik olarak değişimi anlatılır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
* Robbie G. Blakemore, A History of Interior Design an Furniture From Ancient Egypt to Nineteenth Century Europe, Wiley, 2005.** Oya Boyla, Mobilya Tarihi, İstanbul, 2012. *** Oya Boyla, Mobilya, Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, Cilt II, 1997.
Notlar
iç mekan tasarımıyla ilgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İç mekan düzenleme kavramını ve mobilyaların özelliklerini tanımlar. |
ÖÇ02 | İç Mimarlık alanındaki temel kavramları bilir. |
ÖÇ03 | Mobilyaları üsluplarına ve dönemlerine göre ayırt eder ve tanımlar. |
ÖÇ04 | Üsluplara ve dönemlere göre mekan tasarımı ilkelerini bilir ve anlatır |
ÖÇ05 | Teknolojik yeniliklerin ve toplumsal değişimlerin iç mekan düzenlemesine ve mobilyaya etkisini bilir |
ÖÇ06 | Mekan düzenleme ve mobilya anlayışının kültür ve coğrafyayla bağlantısını bilir |
ÖÇ07 | Mekan- mobilya ilişkisini eleştirel bakışla değerlendirir |
ÖÇ08 | İklimin ve coğrafyanın iç mekan düzenlemesine ve mobilyaya etkisini bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması, dersin kaynakları, işlenme ve değerlendirme yöntemi hakkında bilgi verilmesi. İç mekan düzenleme, bezeme ve mobilya ilişkin temel kavramlar. | ilk ders için ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | İlk Çağlarda iç mekanların düzenlemesi ve mobilya anlayışı. Mağaralardaki ilk sığınak yerleşmelerden konutlara dönüşüm süreci. Konutların biçimlenmesini etkileyen temel unsurlar. | konu hakkında okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Erken Çağlarda Ortadoğu ve Mezopotamya'da konutlardaki mekan düzenleme ilkeleri, mobilya ve günlük kullanım eşyaları örnekleri. | konu hakkında okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım, Tartışma |
4 | Antik Mısır döneminde iç mekan düzenleme ilkeleri ve mobilya örnekleri. | konu hakkında okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım, Tartışma |
5 | Antik Mısır döneminde mobilya anlayışı, örnekleri ve üretim teknolojileri | konu hakkında makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım, Tartışma |
6 | Ege uygarlıklarında, konutlarda iç mekan düzenleme ilkeleri ve mobilya örnekleri. | konu hakkında makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma |
7 | Etrüsk ve Antik Roma döneminde iç mekan düzenleme ilkeleri ve mobilya örnekleri | konu hakkında okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Erken Ortaçağ Avrupa'sında, "karanlık dönem", Romanesk ve Gotik dönemlerde iç mekan düzenleme ilkeleri ve mobilya örnekleri. | konu hakkında okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
10 | Rönesans döneminde iç mekan düzenleme anlayışı ve mobilyanın kullanımı. Saray stillerinin ortaya çıkması. | konu hakkında okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım, Tartışma |
11 | Saray stilleri: Barok dönemde iç mekan düzenleme anlayışı ve mobilyanın kullanımı. | konu hakkında okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma |
12 | Rokoko dönemi iç mekan tasarımı, mobilya ve aksesuarların kullanımı. | konu hakkında okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma |
13 | Neoklasik dönemde iç mekan tasarım ilkeleri, kullanılan mobilyalar ve aksesuarlar. | konu hakkında okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Fransız İhtilali ve saray yaşamına etkileri. Direktuvar ve Ampir dönem iç mekan tasarım ilkeleri, kullanılan mobilya ve aksesuarlar. | konu hakkında okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma |
15 | Ampir dönemde iç mekan tasarım ilkeleri, kullanılan mobilyalar ve aksesuarlar. | konu hakkında okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav için çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav için çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |