Genel Bilgi
Kod | ICM214 |
Ad | Yapı Donatımı 2 |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ONUR KILIÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi ONUR KILIÇ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Herhangi bir yapının iç mekanlarında (ıslak ve ıslak olmayan) fiziksel çevre denetiminin sağlanması için yapılması gereken tesisat, aydınlatma ve iklimlendirme (ısıtma, soğutma ve havalandırma) sistemleri hakkında bilgi verilerek mesleki gelişime katkıda bulunmaktır.
Dersin İçeriği
İklimlendirme: İklimlendirme yöntemleri, İklimlendirme sistemleri; Pissu tesisatı: Atıklar, Atık düzenlemesi, Tesisat düzeni, Bakım onarım; Temiz su Tesisatı: Sistemler, Yöntemler, Döşeme şekilleri, Bakım ve onarım; Elektrik tesisatı: Sistemler, Döşeme şekilleri, Projelendirme Teknikleri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Doğan, H. 2021, Uygulamalı Havalandırma ve İklimlendirme Tekniği, Seçkin Yayıncılık, ISBN: 9789750240416 / Avcıoğlu, M. 2021, Yapı Tesisatı, Nobel Akademik Yayıncılık / Sakar, E. 2015, Mekanik Tesisat Sistemleri Proje Tasarımı ve Hesaplamaları, Birsen Yayınevi. Küçükşahin, F. 2011, Soğutma ve İklimlendirme, Birsen Yayınevi.
Notlar
İnternet Kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İklimlendirme ve ısıl konfor ile ilgili kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | Temiz su tesisat sistemini kavrar. |
ÖÇ03 | Pis su tesisat sistemini kavrar. |
ÖÇ04 | Elektrik tesisat sistemini kavrar. |
ÖÇ05 | Dersin diğer disiplinler ile olan ilişkisini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İklimlendirme; Isıl Konfor: Konfora ve İç Hava Kalitesine Etki Eden Faktörler, Isıl Konfor Modelleri. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Seçim Kriterleri. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Örnek Olay |
3 | İklimlendirme Sistemleri: Tam Havalı Sistemler. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | İklimlendirme Sistemleri: Fan-Coil Sistemler. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | İklimlendirme Sistemleri: Amerikan Sistem. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | İklimlendirme Tesisat Elemanları: Santraller, Soğutma Kulleri. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | İklimlendirme Tesisat Elemanları: Isı Geri Kazanma Üniteleri, Pompalar, Fanlar, Flitreler, Havalandırma Açıklıkları: Menfez ve Difüzörler. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara sınav | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Mekanda İklimlendirme Tesisatı Kurulumu: Ofis, Oditoryum, Konser Salonları Gibi Mekan Örnekleri Üzerinde Uygulama. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
10 | Pissu Tesisatı: Atıklar ve Atık Düzenlemesi. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
11 | Tesisat Düzeni ve Bakım Onarım. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | Temiz Su Tesisatı: Sistemler. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | Elektrik Tesisatı | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
14 | Tesisatın Döşenmesi, Bakım Onarım. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
15 | Tesisat Kurulumu ve Projelendirme. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
16 | Final sınavı | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |