Genel Bilgi
Kod | ICM416 |
Ad | İç Mimarlık Semineri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Kemal SAKARYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. Kemal SAKARYA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İç mekan tasarımı alanında belirlenen bir konu hakkında akademik araştırma yapmak, araştırma aşamasını farklı kaynaklarla desteklemek, araştırma bulgularını bilimsel olarak yorumlamak ve araştırma sonucunu sunum haline getirerek sunmak, araştırma bulgu ve sonuçlarının yer aldığı sunum posterini tasarlamak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Derse kayıtlı her öğrenci, yürütücünün belirlediği veya kendilerinin seçtiği bir konu hakkında araştırma yapıp, ulusal ve uluslararası tasarımcılara ait uygulanmış iç mekan örnekleri ile destekleyerek sunum hazırlamakta ve seminer vermektedir. Ayrıca dönem sonunda sunum yapılan konu ile ilgili araştırma bulgu ve sonuçlarının yer aldığı poster tasarımı hazırlamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Mitton, M., ( 2012), ''Interior Design Visual Presentation: A Guide to Graphics, Models and Presentation Techniques'', John Wiley 6 Sons: New Jersey.
Notlar
İlgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mekan tasarımı alanında bir konu hakkında araştırma yapar. |
ÖÇ02 | İç mekan ve mobilya tasarımlarını analiz ederek tasarım ve detay prensiplerini yorumlar. |
ÖÇ03 | Araştırmalardan elde ettiği verileri yorumlar. |
ÖÇ04 | Araştırma bulgularından sonuçlar çıkarır. |
ÖÇ05 | Araştırma bulgu, yorum ve sonuçların yer aldığı sözlü sunumu hazırlar. |
ÖÇ06 | Araştırmalarını topluluk önünde sunar. |
ÖÇ07 | Araştırmalarını alandan dinleyicilerle tartışır. |
ÖÇ08 | Araştırma bulgu ve sonuçlarının yer aldığı poster sunumu tasarlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin amaç ve kapsamının tanıtımı, öğrencilerin sunum konularının belirlenmesi. | Konu hakkında araştırmalar yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
2 | Örnek bir sunumun üzerinden; araştırma yaparken ve sunum hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler. Sunum esnasında vurgulanacak kısımların belirtilmesi. | Konu hakkında araştırmalar yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
3 | 1. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi, olası dinleyici sorularının cevaplanması. Sunum içeriği ve öğrencilerin sunum becerisinin yorumlanması. | Konu hakkında araştırmalar yapılarak sunum hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | 2. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi, olası dinleyici sorularının cevaplanması. Sunum içeriği ve öğrencilerin sunum becerisinin yorumlanması. | Konu hakkında araştırmalar yapılarak sunum hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | 3. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi, olası dinleyici sorularının cevaplanması. Sunum içeriği ve öğrencilerin sunum becerisinin yorumlanması. | Konu hakkında araştırmalar yapılarak sunum hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | 4. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi, olası dinleyici sorularının cevaplanması. Sunum içeriği ve öğrencilerin sunum becerisinin yorumlanması. | Konu hakkında araştırmalar yapılarak sunum hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | 5. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi, olası dinleyici sorularının cevaplanması. Sunum içeriği ve öğrencilerin sunum becerisinin yorumlanması. | Konu hakkında araştırmalar yapılarak sunum hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Rapor sunumun hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | 6. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi, olası dinleyici sorularının cevaplanması. Sunum içeriği ve öğrencilerin sunum becerisinin yorumlanması. | Konu hakkında araştırmalar yapılarak sunum hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | 7. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi, olası dinleyici sorularının cevaplanması. Sunum içeriği ve öğrencilerin sunum becerisinin yorumlanması. | Konu hakkında araştırmalar yapılarak sunum hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | 8. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi, olası dinleyici sorularının cevaplanması. Sunum içeriği ve öğrencilerin sunum becerisinin yorumlanması. | Konu hakkında araştırmalar yapılarak sunum hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | 9. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi, olası dinleyici sorularının cevaplanması. Sunum içeriği ve öğrencilerin sunum becerisinin yorumlanması. | Konu hakkında araştırmalar yapılarak sunum hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | 10. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi, olası dinleyici sorularının cevaplanması. Sunum içeriği ve öğrencilerin sunum becerisinin yorumlanması. | Konu hakkında araştırmalar yapılarak sunum hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Örnek bir poster üzerinden; poster hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler. Posterde vurgulanacak kısımların belirtilmesi. | Poster sunumların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
15 | Poster sunumların incelenmesi | Poster sunumların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Rapor sunumun hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Rapor sunumun hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |