Genel Bilgi
Kod | IMS444 |
Ad | İç Mekanda Peyzaj |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi TUNÇ ASLAN TÜLÜCÜ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. Nermin Merve YALÇINKAYA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İç mekanda kullanılacak canlı materyalleri tanıyarak tasarımlarında bitki-mekan-kullanıcı analizini yapmak.
Dersin İçeriği
İç mekanda kullanılan bitkiler, en önemli bitki grupları; familyalar, cinsler ve türler. Bitkilerin kullanımı yönünden iç mekandaki çevresel faktörlerin analizi, kullanım ve bakım yöntemleri.
Dersin Ön Koşulu
iç mekan tasarım ve uygulama
Kaynaklar
İç mekanda bitkilendirme ve iç mekan bitkileri ile ilgili tüm yazılı ve görsel kaynaklar
Notlar
İlgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İç mekan bitkilerini familya, cins ve türleri ile tanır. |
ÖÇ02 | İç mekanlarda bitkisel tasarımı bilir. |
ÖÇ03 | İç mekan bitkilerinin kullanımlarını bilir. |
ÖÇ04 | Sorunların çözümünde bu bitki türlerinin kullanımları ile ilgili yorum yapabilir. |
ÖÇ05 | İç mekan bitkilerinin bakımını bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | 1 İç mekan bitkileri ile ilgili genel bilgiler, kullanım yerleri. | 1 iç mekan tasarım ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | 2 İç mekan bitkileri ile ilgili genel bilgiler, kullanım amaçları. | 2 Konu hakkında araştırmalar yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | 3 İç mekanlarda bitki kullanımını etkileyen çevresel faktörler. | 3 Konu hakkında araştırmalar yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | 4 Öğrencilere belirlenen bir iç mekanda bitkisel tasarım için ödev verilmesi. | 4 Konu hakkında araştırmalar yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | 5 Moraceae ve örneklerin canlı olarak tanıtılması. | 5 Konu hakkında araştırmalar yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | 6 Palmae ve örneklerin canlı olarak tanıtılması. | 6 Konu hakkında araştırmalar yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | 7 Bromeliaceae ve var olan örneklerin canlı olarak tanıtılması | 7 ÖdevKonu hakkında araştırmalar yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | 9 Ödevlerle ilgili gelişmelerin tartışılması, öğrenci sunumları. | 9 Konu hakkında araştırmalar yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | Labiataceae, Crassulaceae ve Commomelinaceae familyaları, genel özellikleri ve iç mekanlarda kullanımlarına yönelik genel bilgiler, önemli türler ve çeşitler, bakım ve yetiştiricilikle ilgili bilgiler. | 10 Ödev, Proje etüdleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
11 | Liliaceae, Euphorbiacea ve Agavaceae familyaları, genel özellikleri ve iç mekanlarda kullanımlarına yönelik genel bilgiler, önemli türler ve çeşitler, bakım ve yetiştiricilikle ilgili bilgiler, iç mekanlarda kullanılan diğer soğanlı cins ve türlere ait bilgiler, kullanım yerleri ve şekilleri. | 11 Proje etüdleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | Rubiacea ve Gesneriaceae familyaları, genel özellikleri ve iç mekanlarda kullanımlarına yönelik genel bilgiler, önemli türler ve çeşitler, bakım ve yetiştiricilikle ilgili bilgiler. | 12 Proje etüdleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
13 | 13 Ödevlerle ilgili gelişmelerin tartışılması, öğrenci sunumları. | 13 Projenin prezentasyon çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
14 | 14 İç mekan bitkilerinde bakım işlemleri. | 14 Projenin prezentasyon çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | 15 Ödevlerin teslimi ve iç mekanda bitkilendirme ile ilgili genel değerlendirmeler. | 15Projelerin profesyonelce çizim ve takdimi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | 16 Yarıyıl Sonu Sınavları | 16 Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |