Genel Bilgi
Kod | MD0074 |
Ad | Hidrometalurjik Sistemler |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OKTAY BAYAT |
Dersin Amacı / Hedefi
Metallerin asit, baz veya sulu ortamlarda çözündürülmesi ve ileriki yöntemler ile metal kazanımı prosesleri öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Tanım, hidrometalurjik yöntemlerle metal kazanımı; bakır ve nikel, uranyum, altın-gümüş, kurşun ve kobalt, bakır tesis atıkları ve bakır izabe tozları, çinko tozları, uçucu kül ve Kennocott process, solvent ekstraksiyon yönteminin tanımı, teorisi, ilkeleri ve uygulaması; nikel ve kobalt, bakır, elektro kimyasal reaksiyonlar ve çözelti kimyası, altın-gümüş çözeltilerinin kinetiği, akışkan yatak elektrowinning.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
SME Mineral Processing Handbook, N.L. Weiss, vol. 1-2, 1985.; Wills' Mineral Processing Technology: An Introduction to the Practical Aspectsof Ore Treatment and Mineral Recovery, Eighth Edition, Barry A. Wills, Elsevier, 2016.; Hydrometallury, M.L. Free, Springer, 2013.
Notlar
Science Direct LİTERATUR
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hidrometalurji hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ02 | Asit, baz ve mikroorganizmalar hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ03 | Metallerin liç ile çözeltiye alınması hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ04 | METALLER HAKKINDA Uygulamalar hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ05 | ENDUSTRIYEL HAMMADELERIN HIDROMETALURJISI ÖĞRETİLİR. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapmayı öğrenir. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek beceriye sahip olur. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yetenekleri kazanır. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi kendi başına tanımlama becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliğinin mesleki ve etik sorumluluğunu kazanır. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje değerlendirebilecek beceriye sahip olur. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemin çözümünde elde edilen sonuçların yorumlanması becerisini kazanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanım. | Kitap okuma, internet tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | ÇÖZÜCÜLER | Kitap okuma, internet tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Liç yöntemleri | Internet tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | YIGIN LİÇİ | Kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım |
5 | Bakır liçi | Kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | ALTIN liçi | Internet tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri |
7 | Pb-Zn liçi | Kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Uranyum liçi | Kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Kömür liçi | Kitap Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Biyoliç uygulamaları | Interrnet tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Ara sınav | KITAP OKUMA | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
12 | ALTIN LİÇİ EV ÖDEVİ | EV ÇALIŞMASI | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | GÜMÜŞ LİÇİ | EV ÇALIŞMASI | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Odev FELDSPAT | EV ÇALIŞMASI | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
15 | CAM KUMU LİÇ Odev | EV ÇALIŞMASI | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | NİKEL LİÇİ | EV ÇALIŞMASI | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
17 | Yılsonu sınavı | EV ÇALIŞMASI | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |