Genel Bilgi
Kod | MD0068 |
Ad | Bazı Madencilik Problemlerinin Optimizasyonu |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AHMET DAĞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Optimizasyon ve teknikleri hakkında yeterli bilgiyi vermek, bazı madencilik problemleri optimizasyonunu öğretmektir.
Dersin İçeriği
Optimizasyon ve kavramları, optimizasyon teknikleri, dinamik programlama tekniği, işletme yöntemi seçimi, optimum nihai açık işletme sınırının belirlenmesi, taşıma yolu optimizasyonu, optimum sınır tenör ve üretim miktarının belirlenmesi, optimum kazı planlaması.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ahmet Dağ, Ders Notları (Basılmamış)
Notlar
DAĞ, A, 1997. Döner Kepçeli Ekskavatör Açık İşletme Yönteminde Bilgisayar Destekli Üretim Planlaması: Afşin-Elbistan Linyit İşletmesi Çöllolar Sahasına Uygulanması. Çukurova Üniv., Fen Bil. Ens., Doktora Tezi, Adana, s.184.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Optimizasyon ve kavramlarını bilir. |
ÖÇ02 | Optimizasyon tekniklerini bilir. |
ÖÇ03 | Optimum işletme yöntemi seçimi konusunu bilir. |
ÖÇ04 | Açık işletme sınırını belirler. |
ÖÇ05 | Nakliye yolunu planlar. |
ÖÇ06 | Sınır tenör ve üretim miktarının belirler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapmayı öğrenir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek beceriye sahip olur. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yetenekleri kazanır. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi kendi başına tanımlama becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliğinin mesleki ve etik sorumluluğunu kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje değerlendirebilecek beceriye sahip olur. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemin çözümünde elde edilen sonuçların yorumlanması becerisini kazanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Optimizasyon ve kavramları | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Optimizasyon teknikleri | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Dinamik programlama tekniği | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Dinamik programlama tekniği uygulama | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | İşletme yöntemi seçimi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | İşletme yöntemi seçim uygulaması | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Optimum nihai açık işletme sınırının belirlenmesi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Optimum nihai açık işletme sınırının belirlenmesi uygulamaları | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Taşıma yolu optimizasyonu | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Taşıma yolu optimizasyon uygulamaları | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Optimum Sınır tenör ve üretim miktarının belirlenmesi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Optimum Sınır tenör ve üretim miktarının belirlenmesi uygulamaları | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Optimum kazı planlaması | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Optimum kazı planlama uygulamaları | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |