Genel Bilgi
Kod | MD021 |
Ad | Kömürün Mineral Madde İçeriği |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SUPHİ URAL |
Dersin Amacı / Hedefi
KÖMÜRLERİN MİNERAL MADDE İÇERİKLERİNİ TANIMLAYABİLME BECERİSİNİ KAZANMAK
Dersin İçeriği
KÖMÜR TANIMI, MİNERAL MADDE, KÖMÜRDE BULUNABİLECEK MİNERALLER, ÖZELLİKLERİ, TANIMA TEKNİKLERİ, SEM, XRD, MİKROSKOPI
Dersin Ön Koşulu
YOKTUR
Kaynaklar
İLGİLİ DERS NOTLARI
Notlar
İNTERNET KAYNAKLARI
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | KÖMÜRÜN ORGANİK YAPISINI TANIYABİLECEK |
ÖÇ02 | KÖMÜRDE BULUNABİLECEK MİNERAL MADDE TÜRLERİNİ TANIMAK |
ÖÇ03 | KÖMÜRDE BULUNABİLECEK MİNERAL MADDE TÜRLERİNİ TANIYABİLECEK |
ÖÇ04 | XRD TEKNİĞİ İLE MİNERALLERİ TANIMLAYABİLECEK |
ÖÇ05 | SEM TEKNİĞİ İLE MİNERALLERİ TANIMLAYABİLECEK |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, maden mühendisliği alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maden mühendisliği alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimi kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir alanda elde ettiği yeni bilgilerle uzmanlık için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahip olur. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maden mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerle, bilime yenilik getirecek özgün tasarımlar ortaya çıkarır. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki uygulamalı bilgileri AR-GE çalışmalarında kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında AR-GE çalışmalarıyla yeni sistemler tasarlayabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği alanındaki yeni bilgilere sistematik olarak yaklaşabilir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği alanı ile ilgili bir yöntemi farklı bir alana uygulayacak özgün bir yöntem geliştirebilir. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Maden mühendisliği alanı ile ilgili konularda bilgisayar yazılımları kullanabilir. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Maden mühendisliği uzmanlık alanlarında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliği alanında sorun çözme yeteneği kazanır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Stratejik karar verme süreçlerini kullanarak toplumsal, bilimsel ve ahlaki konularda çözüm üretebilir. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dilde yazılı, sözlü veya görsel iletişim kurarak bilimsel tartışmalara katkı koyabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Maden mühendisliği alanı ile ilgili konularda bilgisayar yazılımları geliştirebilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | TEMEL TANIMLAR, AMAÇ VE KAPSAM | İLGİLİ DÖKÜMANLAR | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | MİNERAL MADDE TÜRLERİ VE ÖZELLİKLERİ | İLGİLİ DÖKÜMANLAR | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | XRD TEKNİĞİ İLE MİNERAL TANIMLAMA | İLGİLİ DOKÜMANLAR | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | XRD TEKNİĞİ İLE MİNERAL TANIMLAMA2 | İLGİLİ DOKÜMANLAR | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | XRD TEKNİĞİ İLE MİNERAL TANIMLAMA3 | İLGİLİ DOKÜMANLAR | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | XRD TEKNİĞİ İLE MİNERAL TANIMLAMA4 | İLGİLİ DOKÜMANLAR | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | RIETVELT YÖNTEMİ İLE KANTİTATİF FAZ ANALİZİ | İLGİLİ DOKÜMANLAR | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | İLGİLİ DOKÜMANLAR | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | RIETVELT YÖNTEMİ İLE KANTİTATİF FAZ ANALİZİ 2 | İLGİLİ DOKÜMANLAR | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | RIETVELT YÖNTEMİ İLE KANTİTATİF FAZ ANALİZİ 3 | İLGİLİ DOKÜMANLAR | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | RIETVELT YÖNTEMİ İLE KANTİTATİF FAZ ANALİZİ4 | İLGİLİ DOKÜMANLAR | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | RIETVELT YÖNTEMİ İLE KANTİTATİF FAZ ANALİZİ5 | İLGİLİ DOKÜMANLAR | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | RIETVELT YÖNTEMİ İLE KANTİTATİF FAZ ANALİZİ6 | İLGİLİ DOKÜMANLAR | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | MİKROSKOP ALTINDA MİNERAL TANIMLAMA | İLGİLİ DOKÜMANLAR | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | MİKROSKOP ALTINDA MİNERAL TANIMLAMA2 | İLGİLİ DOKÜMANLAR | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İLGİLİ DOKÜMANLAR | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları2 | İLGİLİ DOKÜMANLAR | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |