Genel Bilgi
Kod | ECS217 |
Ad | Farmasötik ve Medisinal Kimya Temel Kavramlar |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. CEM YAMALI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. CEM YAMALI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Farmasötik ve Medisinal Kimya’ya genel giriş ve tarihçe, ilaç ve organizma ilişkileri, farmakokinetik prensipler, reseptör-ilaç etkileşimleri, yapı-aktivite ilişkileri, metabolizma, ilaç tasarımı ve yeni ilaç geliştirme yöntemleri konularında güncel bakış açısı kazandırmak
Dersin İçeriği
Farmasötik ve Medisinal Kimya’ya genel giriş ve tarihçe, ilaç ve organizma ilişkileri, farmakokinetik prensipler, reseptör-ilaç etkileşimleri, yapı-aktivite ilişkileri, metabolizma, ilaç tasarımı ve yeni ilaç geliştirme yöntemleri
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Farmasötik Kimya Ders Kitabı, internet kaynakları ve e-kitaplar
Notlar
Farmasötik Kimya Ders Kitabı, internet kaynakları ve e-kitaplar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | ilaç ve organizma ilişkileri konularını kavrar. |
ÖÇ02 | farmakokinetik prensipler ve reseptör-ilaç etkileşimleri konularını kavrar. |
ÖÇ03 | yapı-aktivite ilişkileri hakkında bakış açısı kazanır. |
ÖÇ04 | ilaç metabolizması ve önemini kavrar |
ÖÇ05 | ilaç tasarımı ve yeni ilaç geliştirme yöntemleri hakkında bakış açısı kazanır. |
ÖÇ06 | Farmasötik ve Medisinal Kimya’ya genel giriş ve tarihçe hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Farmasötik ve Medisinal Kimya’ya genel giriş ve tarihçe | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
2 | İlaç ve organizma ilişkileri | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | İlaç ve organizma ilişkileri | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
4 | Yapı-aktivite ilişkileri | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Yapı-aktivite ilişkileri | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Reseptör-İlaç etkileşimleri | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | İlaç Metabolizması | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | İlaç Metabolizması | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | İlaç Metabolizması | Geneltekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Modern ilaç tasarımı ve yeni ilaç geliştirme | genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Bilgisayar destekli ilaç tasarımına giriş | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Modern ilaç tasarımı ve yeni ilaç geliştirme | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
14 | Farmasötik kimya yayın tarama ve incelemeleri | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel tekrar ve geri bildirim | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 58 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,32 | ||
AKTS | 2 AKTS |