Genel Bilgi
Kod | P323 |
Ad | Bitkisel Tasarım 1 |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. AHMET ÇİLEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. AHMET ÇİLEK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Temel Tasarım I ve II, Bitki Materyali I, II derslerinde edinilen bilgi birikimi, gözlem ve deneyimleri ekolojik ilke ve ölçütlerle bütünleştirip konut, çocuk oyun alanı ve mahalle parkı düzeylerinde peyzaj mekanlarını tasarlayabilme yetisini kazandırmak.
Dersin İçeriği
Peyzaj bitkilerinin tasarımındaki yeri, fonksiyonel ve estetik tasarım ilkeleri ve uygulama örnekleri. Biçim, ölçü, doku ve renk gibi Tasarım öğelerinin bitkiler ile ilişkisi, bu öğelerin tasarım ilkelerine uygun kullanımı, açık mekanlarda bitkilerle sağlanabilecek görsel, hareket, iklim, kirlilik kontrolleri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları, haftalık olarak ÇÜBİS ortamında öğrenci ile paylaşılmaktadır.
Notlar
Gültekin, E. 1994. Bitki Kompozisyonu.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bitkisel tasarımın öğe ve ilkelerini tasarımlarında kullanır. |
ÖÇ02 | Bitkisel tasarım çalışmalarında bitkilerin işlevleri bilerek kullanır. |
ÖÇ03 | Bitkisel tasarım paftasının Teknik çizimini oluşturur. |
ÖÇ04 | Bitkisel tasarıma ait plan, kesit, skeç sunum paftalarını çizer. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurlarını, insan gereksinimlerini karşılamada sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kullanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini öğrenir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde anlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek bilgileri edinir ve peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgisini kullanır. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama ve uygulma becerisi edinir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi edinir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesi için ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kazanır. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bitki -Tasarım ilişkisi, Tasarım öğelerinin bitkiler ile ilişkisi - Biçim | Bilgi paketinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Tasarım öğelerinin bitkiler ile ilişkisi - Ölçü | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Tasarım öğelerinin bitkiler ile ilişkisi - Doku | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Tasarım öğelerinin bitkiler ile ilişkisi - Renk | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | 1/200 ölçekli bir Ev Bahçesinin Tasarım öğeleri ile ilişkilendirerek bitkilendirme tasarı çalışmaları | Ön tasar çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
6 | Ev bahçesi Tasar çalışmalarının Değerlendirilmesi | Tasarımın plan ve kesitlerinin oluşturulması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
7 | Tasarım öğelerinin tasarım ilkelerine uygun kullanımı | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
9 | Vurgu, Denge, | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Oran, Koram | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Uyum, Zıtlık | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | 1/200 ölçekli bir Mahalle Parkının Tasarım İlkeleri ile ilişkilendirerek bitkilendirme tasarı çalışmaları | Ön tasar çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
13 | Mahalle parkı tasar çalışmasının değerlendirilmesi | Tasarımın plan ve kesitlerinin oluşturulması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Açık mekanlarda bitkilerle sağlanabilecek görsel Kontrol, Hareket Kontrolü | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Açık mekanlarda bitkilerle sağlanabilecek iklim ve kirlilik kontrolleri. 1/200 ölçekli bir Mahalle Parkının Tasarım İlkeleri ile ilişkilendirerek bitkilendirme çalışmaları | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma, Ön tasar çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |