P357 Ağaçlandırma

3 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod P357
Ad Ağaçlandırma
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. Nermin Merve YALÇINKAYA


Dersin Amacı

Ağaçlar ve ağaçlandırma ile ile ilgili temel bilgilerin verilerek ağaçlandırmanın nitelikleri ve gerekliliği hakkında bilgi sahibi olunması

Dersin İçeriği

Ağaçlar; insan yaşamındaki yeri, Dünya ve ülkemizde ağaçlandırma tarihçesi, Orman varlığımız, Ülkemizde ağaçlandırma ile ilgili kurumlar, ağaçların işlevler, ağaçlandırmada etkili çevresel faktörler, bitki tür ve fidan seçimi, dikim alanı hazırlığı, dikim, bakım

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

Dersin sorumlusunun hazırladığı ders notları

Notlar

Ağaçlar ve ağaçlandırma ile ilgili tüm kitaplar, yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ağaçlar hakkındaki bilgilerini derinleştirir
ÖÇ02 Ağaçlandırmanın önemini kavrar
ÖÇ03 Değişen dünya koşullarında ağaçlandırmanın yararlarını bilir, yorumlar
ÖÇ04 Çeşitli çevresel sorunlara karşı ağaçlandırma hakkında yorum yapar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurlarını, insan gereksinimlerini karşılamada sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kullanır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini öğrenir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde anlar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek bilgileri edinir ve peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgisini kullanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama ve uygulma becerisi edinir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi edinir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesi için ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kazanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, tarihçe, günümüzdeki ormanlar ve ağaçlandırmalar Ders bilgi paketini inceler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
2 Bir ağacın ekosistemdeki yeri, ağaçların ve ormanların yararları Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Ağaçların ve ormanların yararları, Türkiye'de orman kayıplarının nedenleri Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-2 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Ağaçlandırmada etkili çevresel faktörler; kentlerde ağaç ölümlerinin nedenleri Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Ağaçlandırmada etkili çevresel koşullar; alanın fiziksel nitelikleri (topoğrafya, eğim, bakı, enlem, boylam, denizden uzaklık ve yükseklik) Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-4 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Ağaçlandırmada etkili çevresel koşullar; iklim (sıcaklık, ışık, nemlilik ve yağış, rüzgar, vd) Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-5 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Ağaçlandırmada etkili çevresel koşullar: Toprak, Flora ve Fauna, hidroloji Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-6 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ağaçlandırmada etkili çevresel koşullar: alan kullanımı ve altyapı olanakları, mülkiyet, kirlilikler Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-7 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Alan hazırlığı ve dikim (topoğrafyanın uygun hale getirilmesi, toprak ıslahı, dikim çukurlarının açılması) Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-8 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Kentsel alanlarda ağaç dikim alanlarında alınması gereken önlemler Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-9 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Dikim aralıklarını etkileyen faktörler (çevre koşulları, topoğrafya, alan büyüklüğü, amaç), dikim (zaman, çevresel koşullar, bitki, toprak), dikimde dikkat edilecek hususlar Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-10 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Bitki türü seçimi, etkili hususlar; fiziksel özellikleri, orijini, çevresel istekleri, ekonomik değeri, istilacılığı, çevresel katkıları Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-11 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Bitki tür seçimi, fidan özellikleri, budama, koruma önlemleri, bakım (sulama, gübreleme, toprak işleme, vd) Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-12 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Büyük fidan söküm, taşıma ve dikimi, örnekler Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-13 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı-1 Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları-2 Sınav hazırlığı-2 Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS