Genel Bilgi
Kod | P354 |
Ad | Peyzaj Planlamada Uzaktan Algılama |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SÜHA BERBEROĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SÜHA BERBEROĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Peyzaj planlama çalışmalarında kullanılabilecek uzaktan algılama enstrümanlarının incelenmesi. Bu kapsamda uzaktan algılamanın temel prensipleri vejetasyon, toprak, su kaynaklarının ve atmosfer analizi ile günümüzde ve yakın gelecekte kullanıma girecek olan platform ve algılayıcıları da kapsamaktadır.
Dersin İçeriği
Arazi kullanımı ve örtüsünün tanımı, bu bilgilerin önemi ve kullanım alanları, uzaktan algılama ile arazi sınıflama ve avantajları, kullanılan sınıflama teknikleri, algoritmalar ve uzaktan algılamanın temel öğelerinden (yansıma, yersel çözünürlük ve zaman) arazi sınıflamada optimum düzeyde yararlanma
Dersin Ön Koşulu
Ders için ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Dersin sorumlusu tarafından hazırlanan ders notları.
Notlar
Ders ile ilgili bulunan yerli ve yabancı kaynaklar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Görüntü analizi işlemini gerçekleştirir. |
ÖÇ02 | Uzaktan algılama platformlarını kullanma becerisi kazanır. |
ÖÇ03 | Arazi örtüsü/kullanımı haritalama işlemini gerçekleştirir. |
ÖÇ04 | Değişim analizi işlemini gerçekleştirir. |
ÖÇ05 | Veri dönüşümleri ve indisleri uygulama becerisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurlarını, insan gereksinimlerini karşılamada sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kullanır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini öğrenir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde anlar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek bilgileri edinir ve peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgisini kullanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama ve uygulma becerisi edinir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi edinir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesi için ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kazanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Uzaktan algılamanın tanımı, elektromanyetik enerji | Konu ile ilgili tüm kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Uydu özellikler, görüntü çözünürlükleri | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Çok bantlı algılayıcılar, meteoroloji ve okyanus uygulamalarında kullanılan veriler | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Peyzaj planlamada kullanılan algılayıcılar ve platformlar | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Görüntü yorumlama ve analizi, | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Görsel görüntüyorumlama | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Görüntü işleme ve analizi: ön-işleme, görüntü zenginleştirme | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | VİZE SINAVI | Sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Görüntü sınıflaması uygulaması | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Görüntü sınıflaması | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Değişim analizleri | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Değişim analiz teknikleri uygulaması | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Veri entegrasyonu | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | İndeksler ve dönüşümler | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Laboratuvar uygulaması | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yıl Sonu Sınavı | Sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yıl Sonu Sınavı ve değerlendirme | Sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |