PM484 Perspektif ve Skeç

3 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PM484
Ad Perspektif ve Skeç
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. HALİL DUYMUŞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Arş.Gör.Dr. HALİL DUYMUŞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin farklı perspektif çizim tekniklerini öğrenerek, meslek hayatlarında saha ve arazi çalışmaları sırasında serbest el skeç çizimlerini gerçekleştirebilmeleri, müşterilere zihinlerinde tasarladıkları peyzaj tasarımlarını aktarabilmeleri ve kendilerini ifade edebilmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Perspektifle ilgili bilgilerin verilmesi. Perspektif tiplerinin öğretilmesi. perspektif çizimini kolaylaştırıcı işlemlerin anlatılması, ölçü ve esas nokta yöntemine göre perspektif çizimini öğrenme. Perspektiflerde gölge çizimini öğrenme ve proje perspektiflerini çizme.

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

DERS SUNUMLARI ÖĞRENCİ İLE PAYLAŞILMAKTADIR.

Notlar

İnternet üzerinden yapılmış çizimlerin öğrenciler ile sınıf uygulamaları ve görsellerin paylaşılması.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Perspektif çizme tekniğini öğrenir.
ÖÇ02 Serbest el ile perspektif çizmeyi öğrenir.
ÖÇ03 Projelerde üçüncü boyutu görebilme yetisi kazanır.
ÖÇ04 Perspektifte gölge çizimini öğrenir.
ÖÇ05 Projelerin perspektif çizimlerini yapabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurlarını, insan gereksinimlerini karşılamada sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kullanır. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini öğrenir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde anlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek bilgileri edinir ve peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgisini kullanır. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama ve uygulma becerisi edinir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi edinir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesi için ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kazanır. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Perspektif ile ilgili ön bilgilerin verilmesi Ders hakkında ön araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Perspektif tiplerinin anlatımı. Paralel perspektiflerin çizimi Anlatılan konulara çalışmak ve örnek çizimler yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Tek kaçmalı perspektif çizim kurallarının anlatımı ve çizimi Anlatılan konulara çalışmak ve örnek çizimler yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 İki noktalı (Açısal ) perspektif çizim kurallarının anlatımı ve çizimi Anlatılan konulara çalışmak ve örnek çizimler yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Düşey ölçülerin perspektife aktarılması, eğik doğruların, yamuk kenarların perspektifi Anlatılan konulara çalışmak ve örnek çizimler yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Eğik çatıların perspektifi Anlatılan konulara çalışmak ve örnek çizimler yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Üç Noktalı (Eğik) perspektif çizim kurallarının anlatımı ve çizimi Anlatılan konulara çalışmak ve örnek çizimler yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Anlatılan konulara çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Perspektif çizimini kolaylaştırıcı işlemlerin anlatımı Anlatılan konulara çalışmak ve örnek çizimler yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Ölçü noktası metodunun anlatılması Anlatılan konulara çalışmak ve örnek çizimler yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Esas nokta metodunun anlatılması ve perspektif çizimi Anlatılan konulara çalışmak ve örnek çizimler yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Öğrenilen yöntemlere göre alan perspektifi çizmek_1 Anlatılan konulara çalışmak ve örnek çizimler yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Öğrenilen yöntemlere göre alan perspektifi çizmek_2 Anlatılan konulara çalışmak ve örnek çizimler yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Perspektifte gölge çizimi Anlatılan konulara çalışmak ve örnek çizimler yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Öğrenilen yöntemlere göre perspektifte gölge çizimi_ Anlatılan konulara çalışmak ve örnek çizimler yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konulara çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konulara çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 04.05.2023 02:05