SRT265 Seramik Tasarımı 1

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SRT265
Ad Seramik Tasarımı 1
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Leman KALAY


Dersin Amacı

1) İleri Düzey Beceri Geliştirme: Öğrencilerin seramik tasarımındaki teknik ve sanatsal becerilerini geliştirmek. 2) Yenilikçi Tasarım Araştırması: Yaratıcılığı ve yeniliği teşvik etmek, çağdaş ve deneysel tasarım konseptlerini keşfetmeyi teşvik etmek. 3) Teknoloji Entegrasyonu: Öğrencilere seramik sanatı yaratımında dijital teknolojinin entegrasyonunu tanıtmak. 4) Sürdürülebilir Uygulamalar: Seramik tasarımında sürdürülebilir ve çevre dostu yöntemlerin farkındalığını ve uygulamasını teşvik etmek. 5) Portföy Geliştirme: Öğrencilere, becerilerini, yaratıcılıklarını ve yenilikçi tasarımlarını sergileyen profesyonel bir portföy oluşturmalarına rehberlik etmek. Bu ders, öğrencilerin seramik tasarımının dinamik doğasını derinlemesine anlayarak ve sağlam bir beceri seti ile profesyonel dünyaya girmelerini sağlamak için geleneksel seramik sanatı becerilerini çağdaş tasarım ilkeleri ile birleştirmeyi amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Bu ders, öğrencileri çağdaş tasarım ilkeleri ve uygulamaları üzerinde durularak seramik sanatının ileri seviyedeki inceliklerini keşfetmeye yönlendirmek için tasarlanmıştır. Öğrenciler, seramik sanatındaki güncel trendler bağlamında yenilikçi tasarım konseptlerini, seramikte teknoloji entegrasyonunu ve kişisel sanatsal tarzın geliştirilmesini keşfetmeye yönlendirileceklerdir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Kitaplar: "The Art and Craft of Ceramics: Techniques, Projects, Inspiration" by Maria Dolors Ros i Frigola "Contemporary Ceramics" by Emmanuel Cooper "Ceramics: A World Guide to Traditional Techniques" by Bryan Sentance "Clay and Glazes for the Potter" by Daniel Rhodes "The Ceramic Spectrum" by Robin Hopper "Ceramics and the Human Figure" by Edith Garcia Makaleler: "Analyzing the Glaze: The Role of Ceramics in Contemporary Art" - Published in "Art Journal" "The Relevance of Making in Contemporary Ceramic Practice" - Published in "Ceramics: Art and Perception" Akademik Dergiler: "The Journal of Modern Craft" "Ceramics Monthly" "Ceramics International" Online Resources: The Ceramic Arts Network CFile - Contemporary Ceramic Art + Design JSTOR Google Scholar

Notlar

Konu ile ilgili bildiri kitapları, tezler, dergiler, araştırma raporları, internet veri tabanları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Malzeme işleyebilme becerisi kazanır
ÖÇ02 Tasarım elemanlarını deneysel olarak araştırır
ÖÇ03 Doğadan etüt yaparak ürüne dönüştürür
ÖÇ04 Endüstriyel ve Sanatsal ürün tasarımını analitik olarak değerlendirir
ÖÇ05 İç ve dış mekanda tekstür ve strüktür önemini kavrar ,analiz eder, tasarlar, üretir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Zamanı verimli ve planlı kullanır
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Güz yarıyılında okutulacak dersler ve haftalık ders planı hakkında bilgi verilmesi. Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
2 Çağdaş Seramik Tasarımına Giriş. Çağdaş seramik tasarımındaki güncel trendleri ve dikkat çeken sanatçıları keşfetme. Çağdaş tasarımın seramik sanatını nasıl etkilediğine dair bir özet yazılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
3 Konsept Geliştirme.Çağdaş seramik tasarımında konseptin rolü. Çağdaş bir seramik parça için bir konsept geliştirilmelidir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
4 Eskiz ve Modelleme. Konseptleri görsel formlara çevirme. 3. haftanın konseptine dayanarak bir dizi eskiz ve model üretilmelidir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
5 Sürdürülebilir Uygulamalar. Seramik tasarımında sürdürülebilir ve çevre dostu uygulamalar. Sürdürülebilirlik için geleneksel bir tekniğe değişiklikler önerilmelidir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
6 Tasarım İşbirliği. İşbirlikçi tasarım süreçleri. İşbirlikçi tasarım konsepti önerilmelidir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
7 Fonksiyonel Estetik. Çağdaş seramiklerde estetiği ve işlevselliği dengede tutma. Ara sınav projesi için tasarım eskizleri tamamlanmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav Öğrenilen kavram ve tekniklerin uygulanması. Ara sınav projesini sunma ve sunum. Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
9 Form Araştırması. Alışılmadık ve yenilikçi formlarla deneme. Alışılmadık formların zorlukları ve fırsatları üzerine araştırmalar yapılması önerilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
10 Yüzey Tasarımı. Çağdaş tasarımda ileri yüzey dekorasyon teknikleri. Bir seramik formu üzerinde ileri yüzey tasarımları uygulanmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
11 Mixed Medya. Seramiği diğer medya ile entegre etme. Mixed medya modeli oluşturulmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
12 Hikaye ve İçerik. Seramik tasarımına anlatı enjekte etme. Bir hikaye yazılıp, bunun tasarımı nasıl bilgilendirdiği açıklanmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
13 Yerleştirme Sanatı. Yerleştirme Sanatı bağlamında seramik sanatı. Bir seramik yerleştirme konsepti önerilmelidir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
14 Kamusal Sanat. Kamusal sanat ve mekanlarda seramik keşfetme. Verilen bir mekanı dikkate alarak bir seramik kamusal sanat parçası tasarlanmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
15 Portföy Geliştirme. Bir portföy oluşturmak ve sunmak. Sanatçı beyanı oluşturulmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Eleştiri ve İyileştirme. Geri bildirimlere dayanarak final projeyi rafine etme. Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Proje Sunumu Tamamlanan tasarımlar sunulmalıdır. Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS