SRS305 Tasarım Yöntemleri

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SRS305
Ad Tasarım Yöntemleri
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Leman KALAY


Dersin Amacı

" Tasarım Yöntemleri" kursunun temel amacı, 3. sınıf Seramik sanatı öğrencilerini hem tarihsel hem de çağdaş tasarım temelleri konusunda kapsamlı bir anlayışla donatmaktır. Çeşitli sanat ortamları, teknikler ve küresel etkilerin keşfi aracılığıyla, öğrenciler sanat tasarımı konusunda bütünsel bir bakış açısı kazanacaklardır. Fikir üretme, dijital araçların kullanımı ve sürdürülebilir tasarım uygulamalarında beceriler geliştireceklerdir. Kursun sonunda, öğrenciler, sanat nesnelerinin yaratılmasında teori ile pratiği birleştirme yeteneklerini sergileyerek kendi bireysel tasarım projelerini etkili bir şekilde kavramsallaştırmış ve sunmuş olacaklardır.

Dersin İçeriği

Tasarım Yöntemleri" kursu, 3. sınıf Seramik sanatı öğrencileri için hazırlanmış olup, tasarımın temel prensiplerini anlamadan antik çömlekçiliğe kadar uzanan zengin bir tarihe yolculuk yapmaktadır. Öğrenciler, çeşitli sanat ortamlarına, rengin psikolojisine ve doku inceliklerine dalarken, küresel tasarım etkilerini ve sanatta çağdaş trendleri keşfedecekler. Sürdürülebilir tasarım, dijital araçların kullanılabilirliği ve eleştiriler aracılığıyla işbirlikçi öğrenme üzerinde durulacak. Kurs, öğrencilerin bireysel tasarım projelerini sunarak, tasarım sürecine ve yaratıcı kavramlarının gerçekleşmesine olan hakimiyetlerini sergilediği bir noktada son bulmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Dersin önkoşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Endüstri Tasarımı Ürün Tasarımında Adımlar, Tasarlama Kuramları ve Metotları

Notlar

Konuyla ilgili araştırma makaleleri ve internet veri tabanlı kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tasarım yapabilecek yöntemleri öğrenir
ÖÇ02 Endüstri-Ürün ve Tasarımcı ilişkisini analitik olarak değerlendirir
ÖÇ03 Seramik Endüstrisini ve proseslerini öğrenir
ÖÇ04 Belli gereksinimlere dayanan tasarım problemlerini çözer.
ÖÇ05 Tasarım yapmanın çeşitli yöntemlerini araştırarak fikirler sunar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Zamanı verimli ve planlı kullanır
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Güz yarıyılında okutulacak dersler ve haftalık ders planı hakkında bilgi verilmesi. Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Tasarım Yöntemlerine Giriş - Temel Bilgileri Anlama Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Tasarım Tarihi - Antik Çömlekçilikten Modern Seramiğe Günümüze kadar seramik malzemeden yapılan endüstriyel tasarımları araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
4 Tasarım Prensipleri - Denge, Zıtlık, Vurgu, Hareket, Desen, Ritim ve Birlik Verilen kaynaklara hazırlanılarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Farklı Sanat Ortamlarını Keşfetme - Seramik Tasarımlarına Diğer Malzemeleri Dahil Etme Verilen kaynaklara hazırlanılarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
6 Eskiz ve Fikir Üretimi - Düşüncelerinizi Kağıda Taşıma Verilen kaynaklara hazırlanılarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
7 3D Modelleme ve Tasarım - 2D'den 3D Kavramlarına Geçiş Verilen kaynaklara hazırlanılarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Evaluation of the works Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
9 Tasarımda Renkler - Seramik Sanatında Renk Psikolojisi ve Uygulaması Verilen kaynaklara hazırlanılarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
10 Dokular ve Yüzeyler - Tasarımda Dokunsal ve Görsel İlgi Oluşturma Verilen kaynaklara hazırlanılarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
11 Dünya Sanatı ve Tasarım Tarzları - Küresel Etkileri Entegre Etme Verilen kaynaklara hazırlanılarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
12 Çağdaş Sanat ve Tasarım - Modern Dünyadaki Etkiler Verilen kaynaklara hazırlanılarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
13 Tasarımda Sürdürülebilirlik - Etik ve Çevre Dostu Yaklaşımlar Verilen kaynaklara hazırlanılarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
14 Eleştiriler ve Akran Değerlendirmeleri - İşbirlikçi Öğrenme ve Geri Bildirim Verilen kaynaklara hazırlanılarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
15 Tasarımları Sonlandırma - Prototip Oluşturma Hazırlığı Verilen tüm kaynaklara hazırlanılarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Final Sınavı Haftası Tasarım Sunumu - Fikirlerinizi ve Kavramlarınızı Etkili Bir Şekilde İletme Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Final Sınavı Haftası Final Sınavı ve Tasarım Sergisi - Kendi Tasarladığınız Nesneyi Sunma Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS