Genel Bilgi
Kod | ECOS305 |
Ad | Enterpreneurship and Economy |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ERHAN İŞCAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ERHAN İŞCAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Girişimciler ekonomik ve sosyal açıdan birçok işlevi yerine getirmektedirler. Sürekli gelişen küresel ekonomiyle birlikte girişimcilerin işlevlerine her gün yeni bir unsur eklenmektedir. Bu nedenle derste özellikle modern girişimcinin işlevleri farklı şekillerde ortaya konulması, bu işlevler, üretimi organize etme ve sağlama, ürün çeşitliliği sağlama, istihdam yaratma, yeni pazarlar ve yeni satış yöntemleri yaratma, sermaye birikimi sağlama yöntemleri öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu derste girişimciliğin kavramsal çerçevesi, yaklaşımları, fonksiyonları, süreci, girişimcilik kültürü, girişimciliğin yerel ve uluslar arası bağlamı, girişimciliğin ekonomideki rolü, ekonomik gelişmeye katkısı ve girişimcilik ahlakı ile ilgili konulara değinilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Girişimcilik ve Kalkınma, Emel Yıldız, Serdar Canbaz, Paradigma Akademi, 2017
Notlar
Hisrich, R. D., & Drnovsek, M. (2002). Entrepreneurship and small business research–a European perspective. Journal of Small Business and Enterprise Development, 9(2), 172-222.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Girişimciliği tanımlayarak girişimci ve girişimcilik türlerini açıklar. |
ÖÇ02 | Girişimcilik desteklerini tanımlar. |
ÖÇ03 | Girişimcilik ile ilgili alanyazın bilgisine sahip olur. |
ÖÇ04 | Girişimcilik ile ilgili politika önerisinde bulunabilir. |
ÖÇ05 | Bir girişim için iş planı hazırlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilir. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak analiz yapar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilişim yetenekleri ile bilgiyi etkin sunar. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi analiz yöntemlerini uygular. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapar. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Girişimcilik ve Ekonomik Gelişme | Ders kitabını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Girişimciliğin Ekonomik, Toplumsal ve Kültürel Temeller | Ders kitabını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Girişimcilik Teorileri ve Fonksiyonları | Ders kitabını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Girişimcilik Türleri ve Süreci | Ders kitabını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Girişimcilik Teorileri, Fonksiyonları, Türleri, Süreci Genel Değerlendirme | Ders kitabını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Girişimcilerin Ekonomideki Rolü | Ders kitabını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Girişimcilerin Ekonomideki Önemi | Ders kitabını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders kitabını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İş planı kavramı ve öğeleri: Yönetim planı | Ders kitabını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | İş planı kavramı ve öğeleri: Üretim planı | Ders kitabını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | İş planı kavramı ve öğeleri: Finansal Plan | Ders kitabını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | İş Planı Yazma Çalışması | Ders kitabını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | İş Planı Yazma Çalışması 2 | Ders kitabını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | İş Planı Yazma Çalışması 3 | Ders kitabını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | İş Planı Yazma Çalışması 4 | Ders kitabını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Kitabı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Kitabı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,04 | ||
AKTS | 5 AKTS |