Genel Bilgi
Kod | IPFS404 |
Ad | Fiscal and Social Policies in EU |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ERHAN İŞCAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
AB'de sosyal güvenlik ve istihdam politikaları, çalışma koşulları, emeklilik, yoksullukla mücadele, sosyal güvenlik, sağlık, yaşlıların bakımı, sosyal yardımlar, ayrımcılık gibi alanlarda standartlar, AB'de sosyal politika, işçilerin iş ve yaşam koşullarının iyileştirilmesi, işçiler arasında diyalog ortamının oluşturulması İşverenler ve üye ülkelerin sosyal politikalarını uyumlu hale getirmek.
Dersin İçeriği
AB'de sosyal güvenlik ve istihdam politikaları, çalışma koşulları, emeklilik, yoksullukla mücadele, sosyal güvenlik, sağlık, yaşlıların bakımı, sosyal yardımlar, ayrımcılık gibi alanlarda standartlar, AB'de sosyal politika, işçilerin iş ve yaşam koşullarının iyileştirilmesi, işçiler arasında diyalog ortamının oluşturulması İşverenler ve üye ülkelerin sosyal politikalarını uyumlu hale getirmek.
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir önkoşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Avrupa Birliği'nin İstihdam ve Sosyal Politikası, Gürol Özcüre
Notlar
Pigato, M. A. (2019). Fiscal policies for development and climate action. Washington, DC: World Bank.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | AB'de sosyal güvenlik politikalarını açıklayabilecek hale gelmek |
ÖÇ02 | AB'de emeklilik sistemini ve yoksullukla mücadeleyi açıklayabilecek hale gelmek |
ÖÇ03 | AB'de sosyal güvenlik, sağlık, yaşlıların bakımı, sosyal yardımları açıklayabilecek hale gelmek |
ÖÇ04 | AB'nin doğuşu, kurumları ve işleyişlerini açıklayabilmek |
ÖÇ05 | AB'de ile ülkemiz sosyal güvenlik anlaşmalarını tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak analiz yapar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilişim yetenekleri ile bilgiyi etkin sunar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi analiz yöntemlerini uygular. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | AB'de sosyal güvenlik politikaları | Anlatım, öğrencinin derse hazırlıklı gelmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | AB'de sosyal istihdam politikaları | Anlatım, öğrencinin derse hazırlıklı gelmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | AB'de çalışma koşulları, | Anlatım, öğrencinin derse hazırlıklı gelmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | AB'de emeklilik sistemi, yoksullukla mücadele | Anlatım, öğrencinin derse hazırlıklı gelmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | AB'de sosyal güvenlik, sağlık, yaşlıların bakımı, sosyal yardımlar | Anlatım, öğrencinin derse hazırlıklı gelmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | AB'de ayrımcılık gibi alanlarda standartlar | Anlatım, öğrencinin derse hazırlıklı gelmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | AB'de sosyal politika | Anlatım, öğrencinin derse hazırlıklı gelmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | AB'de işçilerin iş ve yaşam koşullarının iyileştirilmesi | Anlatım, öğrencinin derse hazırlıklı gelmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | AB'de işçilerin iş ve yaşam koşullarının iyileştirilmesi 2 | Anlatım, öğrencinin derse hazırlıklı gelmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | AB'de işçiler arasında diyalog ortamının oluşturulması | Anlatım, öğrencinin derse hazırlıklı gelmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | AB'de işçiler arasında diyalog ortamının oluşturulması 2 | Anlatım, öğrencinin derse hazırlıklı gelmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | AB'de işçiler arasında diyalog ortamının oluşturulması 3 | Anlatım, öğrencinin derse hazırlıklı gelmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | AB'de İşverenler ve üye ülkelerin sosyal politikalarını uyumlu hale getirmek. | Anlatım, öğrencinin derse hazırlıklı gelmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | AB'de İşverenler ve üye ülkelerin sosyal politikalarını uyumlu hale getirmek 2 | Anlatım, öğrencinin derse hazırlıklı gelmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |