TBP219 Genel Zootekni

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TBP219
Ad Genel Zootekni
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Harun KUTAY


Dersin Amacı

Sindirim sistemi tiplerini öğretmek, çiftlik hayvanlarının beslenmesinde kullanılan yem kaynaklarını tanıtmak

Dersin İçeriği

Çiftlik hayvanlarında sindirim sistemleri, kaba ve yoğun yemler, karma yem üretimi

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Şengonca, M., 2005. Hayvan Yetiştirme İlkeleri: Ders Kitabı, Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yay. No:534, İzmir, 192s. Rice, V.A., 1997. Breeding and improvement of farm animals, McGraw-Hill Book Company, inc., New York, London, 516p.

Notlar

Akçapınar, H., Özbeyaz, C. (1999) Hayvan Yetiştiriciliği Temel Bilgileri. Aksoy, F.T. (1999) Tavuk Yetiştiriciliği Şenköylü, N., 1991. Modern Tavuk Üretimi Taylor, R. E., Field, T. G. (2001). Scientific Farm Animal Production, Seventh Edition, Prentice-Hall, Colarado, USA. Türkoğlu, M., Sarıca, M Arda, M., Altan, A., Bayraktar, H.,Kutlu, H.R.,Yetişir, R., Erensayın, C., Elibol, O. 2009. Tavukçuluk Bilimi (Yetiştirme, Besleme, Hastalıklar). Editörler; Türkoğlu, M ve Sarıca, M.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sindirim sistemlerini tanır
ÖÇ02 Çiftlik hayvanlarının beslenmesinde kullanılan kaba yemlerin özelliklerini bilir
ÖÇ03 Çiftlik hayvanların beslenmesinde kullanılan tahıllar ve yan ürünleri öğrenir
ÖÇ04 Zootekni terminolojisini öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. 3
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri temel alanı ve ayrıca tahıllar, yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, çayır mera yem bitkileri ve enerji bitkilerini tanır, bu bitkilerin fizyolojisi, yetiştirilmesi, biyoteknolojik çalışmaları, organik tarımı, ıslahı ve yeni çeşit geliştirme konularındaki sorunlar ve çözüm yolları üzerinde bilgi sahibi olur.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarla Bitkileri ile ilgili arazi çalışmasını yapar, Tarla ekim ve dikim planı tasarlar, kurar, uygular ve işletir. Araştırma sonuçlarını, değerlendirir ve yorumlar.
PÖÇ04 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarla Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik, üretim sistemi ve ekonomik sorunların kaynağını bulur, bitki ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda Tarla Bitkilerinin tohumluk üretimi ve sorunları, kaliteli tohumluğun geliştirilmesi ve ürün depolanması hakkında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. Sorunların çözümüne yönelik olarak disipline özgü takım çalışması yapabilir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla bitkilerinde genetik kaynakların tespiti ve korunması ve çoğaltma yöntemleri konularında deneyim kazanır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi edinir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarla Bitkileri alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarla Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlaması, mekanizasyonu, hasat sonrası depolama, vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ziraat Mühendisliği ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çiftlik hayvanlarında Zoolojik Sistem ve sınıflama, hayavncılık işletmeleri Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Çiftlik hayvanlarında sindirim sistemi, anatomisi, fonksiyonu Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Hayvancılık işletmeleri, işletme Yapıları, barınak ve hayvanın çevre ile interaksiyonları Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Hayvan Islahı,seleksiyon, ayıklama, bilgi kaynakları Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Sindirim sıvıları, sindirim sistemi kontrolü, besin maddelerinin emilimi Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Besin Maddeleri (Su ve Karbonhidratlar ve Proteinler), Fonksiyonları ve Metabolizması Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Hayvan Islahı, döl kontrolü, melezleme, akrabalı yetiştirme, hetrozis Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Besin Maddeleri (Lipitler, Vitaminler ve Mineraller) Fonksiyonları ve Metabolizması Besin madde gereksinmeleri ile ilgili kavramlar, tanımlar ve yem tüketimi Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Yemler ve Yemlerin besleme değerinin takdiri Yemlerin değerini etkileyen faktörler Yemlerin sınıflandırılması ve yem hammaddeleri Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 üreme organlar anatomisi ve fizyolojisi, çiftleştirme gebelik, doğum ve yapay tohumlama Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 İşletme ziyareti Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Kaba yemler ve silaj Kesif yemler ve Karma Yem Rasyon hazırlama prensipleri ve teknikleri Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Kanatlı besleme Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Ruminant besleme Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS