Genel Bilgi
Kod | MK548 |
Ad | Powder Metallurgy II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ABDUL KADİR EKŞİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Sinterlemeyi ve sinterleme teorisini açıklamak, sinterleme diayagramlarını açıklamak, sinterlemenin özellikler üzerindeki etkilerini belirtmek
Dersin İçeriği
Sinterleme; sinterleme teorisi, sinterlemede gözenek yapıları, sinterleme diyagramları, sıkıştırmanın sinterleme üzerindeki etkileri, sinterlemenin özellikler üzerindeki etkileri, karışık toz sinterleme, sinterleme atmosferleri. Toz metalurjisi malzemelerinin özellikleri. Dövme toz metalurjisi ürünleri. Toz metalurjisi ürünlerinin uygulamaları.
Dersin Ön Koşulu
Bu ders için ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Öğretim Üyesi Ders notları
Notlar
Öğretim Üyesi Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sinterleme kavramını tanımlar. |
ÖÇ02 | Sinterleme teorisini şekil çizerek açıklar. |
ÖÇ03 | Sinterleme diyagramlarını açıklar. |
ÖÇ04 | Sinterlemenin malzemenin özellikleri üzerine etkilerini tartışır. |
ÖÇ05 | Dövme toz ürünlerine örnek verir. |
ÖÇ06 | Sinterleme atmosferlerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Literatür araştırması yapabilir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sinterleme, Tanım ve Temel Kavramlar | Ders notlarından ilgili bölüm okunmalıdır, internet araştırması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Sinterleme Teorisi | Ders notlarından ilgili bölüm okunmalıdır, internet araştırması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Sinterlemede gözenek yapıları | Ders notlarından ilgili bölüm okunmalıdır, internet araştırması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Sinterleme Yöntemleri (katı- sıvı faz sinterleme) | Ders notlarından ilgili bölüm okunmalıdır, internet araştırması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Sinterleme yöntemleri (vitrifikasyon- buhar faz sinterleme) | Ders notlarından ilgili bölüm okunmalıdır, internet araştırması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Sinterlemede yoğunlaşma etkileri | Ders notlarından ilgili bölüm okunmalıdır, internet araştırması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Sinterlemede yoğunlaşma ve deformasyon | Ders notlarından ilgili bölüm okunmalıdır, internet araştırması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara sınavlar | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Malzemenin fiziksel özelliklerine sinterlemenin etkileri | Ders notlarından ilgili bölüm okunmalıdır, internet araştırması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Malzemenin kimyasal ve metalurjik özelliklerine sinterlemenin etkileri | Ders notlarından ilgili bölüm okunmalıdır, internet araştırması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Toz karışımının sinterlenmesi | Ders notlarından ilgili bölüm okunmalıdır, internet araştırması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Sinterleme atmosferleri | Ders notlarından ilgili bölüm okunmalıdır, internet araştırması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Dövme toz metalurjisi | Ders notlarından ilgili bölüm okunmalıdır, internet araştırması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Toz metalurjisi ile elde edilen malzmelerin genel özellikleri | Ders notlarından ilgili bölüm okunmalıdır, internet araştırması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Toz metalurjisi metoduyla üretilen ürün uygulamaları | Ders notlarından ilgili bölüm okunmalıdır, internet araştırması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yıl sonu sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yıl sonu sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |