Genel Bilgi
| Birim | FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ |
| KİMYA PR. | |
| Kod | KM238 |
| Ad | Anorganik Kimya Lab. 2 |
| Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 0-4 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 3 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EMEL YILDIZ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. EMEL YILDIZ
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi BURAK AY (Bahar) (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersi alan öğrencilerde kimyasal analiz ve sentez yöntemlerinin geliştirilmesi, sentezlenen maddelerin farklı cihazlar kullanarak yapılarının aydınlatılması.
Dersin İçeriği
Verim Hesaplama ve Koordinasyon Kimyasına Giriş, Metal-Su Komplekslerinin Renkleri, Koordinasyon Bileşiklerinin Elektronik Spektrumu, Amonyumbakır(II)sülfat Çift Tuzu ve Tetraamminbakır(II)sülfatmonohidrat Komplekslerinin Sentezi, Tetraamminkarbonatokobalt(III)nitrat Kompleksinin Sentezi, Schiff Bazları ve Metal Komplekslerinin Eldesi, Pentaamminklorokobalt(III)klorür Kompleksinin Sentezi, UV-Vis ile K Oluşum Sabitinin Belirlenmesi, Hekzaamminkobalt(III)klorür Kompleks Sentezi, Geometrik izomeri (cis-trans), Manyetik Süsseptibilite ve Hekzaamminnikel(II)klorür Sentezi, UV-Vis spektrofotometre, Sentezlenen Komplekslerin FT-IR ile İncelenmesi
Dersin Ön Koşulu
KM239 Anorganik Kimya Lab. 1
Kaynaklar
Anorganik Kimya Laboratuvarı II Föyü
Notlar
İnorganik Kimya, Gary Miessler, Donald A. Tarr,2009 Palme Yayıncılık.
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Verim Hesaplamayı Kavrar |
| ÖÇ02 | Koordinasyon Kimyasını Kavrar |
| ÖÇ03 | Metal-Su Komplekslerinin Renklerini Kavrar |
| ÖÇ04 | Koordinasyon Bileşiklerinin Elektronik Spektrumunu Kavrar |
| ÖÇ05 | Koordinasyon Bileşiklerinin Sentezlenmesi Kavrar |
| ÖÇ06 | Sentezlenen Komplekslerin Manyetik Özelliklerinin İncelenmesini Kavrar |
| ÖÇ07 | Çift Işın Yollu UV-Vis Spektrofotometresinin Kullanımını ve Renk Kavramını Öğrenir |
| ÖÇ08 | FT-IR Cihazı Kullanımını ve Koordinasyon Bileşiklerindeki Fonksiyonel Grupların Tespitini Kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında bilgisine güvenerek bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. | 4 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izleyip algılayarak değerlendirir. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanıp bilgisini yeniler. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirir. | 4 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrayıp toplam kalite bilincini algılar. | 5 |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. | |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarır. | 5 |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. | |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaratıcı düşünmeyi öğrenip alanında sorunlara çözüm üretir. | 4 |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhakeme yeteneğine sahip olarak bilgileri ilişkilendirip bildiklerini uygulamaya aktarır. | 4 |
| PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuar düzeneklerini kurup tek başına karar verir. | 5 |
| PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında mevcut teknolojiyi izleyip katma değer kazandırır. | |
| PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. | |
| PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi paylaşımını bilip takım çalışmasına katılarak takımı yönlendirir. | 5 |
| PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. | |
| PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında söz sahibi olmaya başlar. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Verim Hesaplama ve Koordinasyon Kimyasına Giriş | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
| 2 | Metal-Su Komplekslerinin Renkleri | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
| 3 | Koordinasyon Bileşiklerinin Elektronik Spektrumu | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
| 4 | Amonyumbakır(II) Sülfat Çift Tuzu ve Tetraamminbakır(II)sülfatmonohidrat Kompleksinin Sentezi | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
| 5 | Tetraamminkarbonatokobalt(III)nitrat Kompleksinin Sentezi | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
| 6 | Schiff Bazları ve Metal Komplekslerinin Eldesi | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
| 7 | Pentaamminklorokobalt(III)klorür Kompleksinin Sentezi, | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
| 8 | Ara Sınav | Deney Föyü | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | UV-Vis ile K Oluşum Sabitinin Belirlenmesi | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
| 10 | Hekzaamminkobalt(III)klorür Kompleks Sentezi | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
| 11 | Geometrik izomeri (cis-trans) | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
| 12 | Manyetik Süsseptibilite ve Hekzaamminnikel(II)klorür Sentezi | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
| 13 | UV-Vis spektrofotometre | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
| 14 | Sentezlenen Komplekslerin FT-IR ile İncelenmesi | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
| 15 | Mazeret Deneylerinin Yapılması | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 50 | 20 |
| 1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 50 | 20 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,56 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||