Genel Bilgi
Kod | CMS204 |
Ad | Havza Yönetimi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BİNNAZ ZEYNEP ZAİMOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. BİNNAZ ZEYNEP ZAİMOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Maddenin özellikleri. Kapalı sistemler termodinamiği. İlkyasa çözümlemesi. açıksistemler termodinamiği. İkinci yasa çözümlemesi.
Dersin İçeriği
Klasik termodinamiğin temel prensiplerini öğretmek. Öğrencilere kapalıve açıksürekli birakışveya kararsız düzgün akışsistemleri ile ilgili temel termodinamik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme yetisi kazandırmak.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
İnternet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler Havza yönetimi kavramlarını tanıyabilecektir |
ÖÇ02 | Bütünleşik havza yönetimini tanımlar |
ÖÇ03 | Su yönetiminde bugünkü durumu tartışabilecektir |
ÖÇ04 | Ulusal su yönetimi hakkında düşüncelerini ifade eder |
ÖÇ05 | Uluslararası su yönetiminden örnekler verir |
ÖÇ06 | Ulusal ve uluslararası yaklaşımları karşılaştırır |
ÖÇ07 | Etkili havza yönetiminin özelliklerini açıklayabilecektir |
ÖÇ08 | insan aktiviteleri ve toprak kullanımı ile suyun etkileşimini özetler |
ÖÇ09 | Havza Envanteri ile ilgili kavramları tanıyabilecektir |
ÖÇ10 | Fiziksel özellikler ve karasal formları havza envanteri ile ilişkilendirir |
ÖÇ11 | İklim ve Toprak özelliklerini açıklar |
ÖÇ12 | Akarsular, yer altı suları, su kalitesi ve arazi kullanımı hakkında gerekli envanter bilgilerini listeler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Havzalardaki çevresel bileşenler ve özellikleri | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
2 | Su kalitesi değerlendirmeleri | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Havza ekosistemlerinin özellikleri. | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Havzaların stratejik önemi | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Havza bazında kirlilik kavramı | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
6 | Havzaların yararlı kullanımı | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
7 | Sürdürülebilir havza yönetimikavramı | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders Notu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Havza yönetiminde veri toplama ve değerlendirme. | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
10 | Havza yönetiminde karar verme süreci, | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
11 | Sosyo-ekonomikyapıve halkın katılımı | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Yönetim politikalarının geliştirilmesi | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Havza yönetim planının geliştirilmesi | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Bir havza için yönetim planı geliştirilmesi-2 | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
15 | Bir havza için yönetim planı geliştirilmesi-3 | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |