Genel Bilgi
Kod | CMS311 |
Ad | Betonarme ve Çelik Yapılar |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi DEMET KALAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi DEMET KALAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Beton ve donatının gerçek malzeme davranışlarının bilinmesi. Bu davranışları ile betonarme taşıyıcı sistemlerinin birbirlerine yük aktarımı ile elemanların boyutlarının ve donatı miktarlarının hesaplanması.
Dersin İçeriği
Betonarme yapılarının taşıyıcı elemanlarının (lkolon, kiriş, döşeme) taşıdıkları yükler altında boyutlarının ve donatı miktarlarının hesaplanması.
Dersin Ön Koşulu
Fizik dersi, statik mukavemet derslerinin alınmış olması.
Kaynaklar
Dersler için hazırlanan notlar öğrenciye verilir.
Notlar
Betonarme Cilt 1. Davranış ve Hesap İlkeleri Uğur Ersoy, Erdem Canbay, Güney Özcebe EVRİM YAYINLARI
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Taşıyıcı sistem elemanlarından kolonların boyut hesaplarının yapılmasını ve etriyeli ve nervürlü kolonlarda donatı miktarlarının hesaplanmasını bilir. |
ÖÇ02 | Taşıyıcı sistem elemanlarında eğilme etkisi altında çalışan kirişlerin boyut ve donatı miktarlarını hesaplar. |
ÖÇ03 | Betonarme taşıyıcı sistem elemanlarının taşıma kapasitelerini taşıma gücü yöntemi ile hesaplanmasını bilir. |
ÖÇ04 | Betonarme taşıyıcı elemanlarından kirişlerin taşıma kapasitelerini hesaplar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | 1 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, Yükler, Düşey ve yatay, sabit ve hareketli yükler. | verilen notların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Tasarım aşamaları | verilen notların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Taşıyıcı sistem düzenlenme ilkeleri. | verilen notların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Taşıyıcı Sistemin Oluşturulması | verilen notların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Beton ve çeliğin malzeme özellikleri ve davaranışları | verilen notların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Kesit hesabı, kolon türleri, kolan boyut ve donatı miktarlarının taşıma gücü yöntemi ile hesaplanması | verilen notların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Etriyeli ve fretli kolonlarının boyut ve donatı hesapları. | verilen notların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | yok | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
9 | BASİT EĞİLME ETKİSİ ALTINDAKİ ELEMANLARIN TAŞIMA GÜCÜ | verilen notların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Kirişlerin kırılma türleri, basınç kırılması, çekme kırılması. | verilen notların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | BASİT DONATILI DİKDÖRTGEN KESİTLİ DENGELİ KİRİŞLERİN TAŞIMA GÜCÜ | verilen notların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | ÇİFT DONATILI BETONARME KESİTLER | verilen notların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | TABLALI KESİTLER, Tablalı Kesitin Özellikleri | verilen notların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | KESİT GEOMETRİSİ DEĞİŞİK KİRİŞLER | verilen notların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Tüm konular için örnek çözümleri ve tekrarları | verilen notların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | okuma ve araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | okuma ve araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 49 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 1,96 | ||
AKTS | 2 AKTS |